Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Anna - 14 augusti 2010 21:40

  

Idag har det varit nästan lika svettigt och jobbigt som igår, kan inte begripa vilket konstigt väder det är.

Andra plansilon är nu full av gräs vinterfoder och plasttäckt. Bara hoppas nu att det blir mumsigt ensilage under plasten så kossorna mjölkar bra i vinter.


På eftermiddagen testade jag och la ett litet kort (ca 20m) rakt spår till Veto, det gick väl ok, vi kom till leksaken i slutet men jag undrar om han begrep vad han gjorde egentligen    det såg knappt ut som så    Men det är bara att träna vidare. Jag är ju inte heller nåt proffs på spår själv. Med Fiasko har jag bara kört lite viltspår och Pyton är väldigt sparsamt spårad med. Så tips mottages tacksamt   

Efter spåret tränade vi lite "sitt" och "ligg" Veto och jag. Märkte idag att det går bättre med leksak som belöning än godis, för han går igång nåt helt otroligt på ätbart. Jag har aldrig förut träffat på en sån hungrig hund. Så godisträningen idag resulterade i ett jack i mattehakan   . Men efetr detta passet sov han gott.


Nu ska jag mumsa i mej lite grillat kött och pommes. Sen blir det sängen för i morgon kör jobbet igång tidigt igen och sen ska vi åka hem till min mamma och pappa och äta god mat.


Sov gott alla goa vänner   

  


Av Anna - 14 augusti 2010 10:16

Sötingen på jobbet :)

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards