Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Trevlig aktivitet

Av Anna - 19 augusti 2010 21:02

Igår åkte Veto och jag till Klubbarps hundklubb. Där har de alltid fullt med aktiviteter för alla. Just dagtid på onsdagar har de något som de kallar Hundaktivering. Det är en öppen aktivitet, man kommer när man kan, ingen föranmälan. Tänk så smart att anordna såna grejer dagtid, ibland passar detta in i schemat och då åker man dit, aktiverar hunden, umgås och fikar.

Snacka om en social och trevlig klubb som tänkt till.

Igår var det tema "Hinderbana", det är en bana uppbyggd i småskog som består av olika "hinder", tex traktordäck, balansgrejer av olika slag, stort rörligt underlag, "konstgryt", små hängbroar mm mm. Kanon sätt att träna både små och vuxna valpar. Det kommer att vara olika teman varje gång. Så detta kommer jag absolut att åka på flera ggr.


Nu i kväll har Veto varit med mej i ladugården hela passet, det var inte utan att han var lite trött i slutet, det är ju mycket att kolla och hålla reda på, matten är ju inte still en enda sekund tycks Veto tycka   . Ni som sett en koladugård på somrarna när korna knallar in och ut kan väl förstå hur ren och fin Veto är efter ett sånt pass.

  

Idag upptäckte han oxå att kor skiter när de går och då ska man inte ha nosen för nära   

  

Så som ni nog förstår blev det duschen direkt efter arbetsdagens slut :)


Måste oxå lägga in ett foto på vår utsiktsvy, vi bor så himla bra och jag kan bara inte se mej mätt.

Just ikväll blev det lite märklig stämning på fotot, nästan så man skulle kunna vänta sej en riddarhär komma ut från slottet och upp över slätten mot oss. Ni vet typ Arn eller Brave Heart   

  

 
 
Lena & BC-Ligan

Lena & BC-Ligan

19 augusti 2010 21:32

sötaste lille Veto :) det vill jag följa med på (I Klubbarp) underbar utsikt Anna kram

http://www.tonedos.se

 
Cissi

Cissi

19 augusti 2010 21:58

Vilken klubb - så synd att man bor för långt bort...

Så "söt" han är Veto med skit på näsan ;-)

Ja du den utsikten går inte av för hackor - och du har verkligen fått en känsla i bilden som tilltalar mig!

http://www.tripora.se

 
Asta

Asta

20 augusti 2010 07:32

Naaaa, lilla sötnosen:) Minns första gångerna Diesel var i ladugården. Han lyfte äklad och skakade av sig lorten från tassarna, hahahah Sen verkade vi en dag, det var så spännande att han glömde tycka det var äkligt för då låg han i det t.o.m och så har det varit sedan dess:-)
Många duchar blir det för våra "bonnhundar":-)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Eva G

Eva G

20 augusti 2010 08:09

Stackars lille sötnosen :) Utsikten över Vadstena, från ditt håll, är min absoluta favoritvy.:)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Marketta

Marketta

26 augusti 2010 23:22

Jaha, så det blev bloggplatsen till slut. Jag har då inte haft några större problem, det var en period det var svårt att logga in, men det fixade dom snabbt.

Det verkar vara rolig aktivitet det där, tänk om tex brukshundsklubben kunde tänka till lite, men de är ju så inkörda i sin bruks och lydnad.

Så ni bor så nära Vadstena, vi åkte förbi där i lördags när vi åkte hem från Eksjö. Åkte över Tranås ner, och andra vägen hem.

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards