Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Gaaaaaaah !!

Av Anna - 24 augusti 2010 11:57

Igår var en sån där skitdag som man inte borde gått ur sängen....... Det började med att jag kom ut i ladugården och hittade en kvigkalv som blivit ihjällegad av sin mamma, sen gick det mesta åt skogen eller iaf halvdåligt. Städning av spannmålsmagasin är ju ingen favvissyssla direkt, det är dammigt och kliigt, det blev dusch och tvätt av kläder på momangen efteråt. Sen fick jag ett mess på em på fb av Helen "möte ikväll".............."nämen vafan det är väl på onsdag" tänkte jag, efter en koll i almanackan var det bara att inse att Helen hade rätt. Då blev det lite panikbrådis eftersom mötet var i Linköping (fem mil enkel) 18.30 och jag skulle göra korna före för mannen satt på tröskan äntligen efter allt regnande. Tidsplaneringen gick väl "sådär" jag kom på mötet dock lite försent..............  


Idag tänkte jag då att dagen måste ju iaf starta bättre än gårdagen.......men tji fick jag, kom ut i lagårn och det är bara att inse att nån vattenkopp stått och läckt, hela gödselrännorna var fulla med vatten. Och en utgödsling gjord för fastgödsel funkar inte überbra när den är vattenfylld kan jag tala om för er som inte vet.   

Bara attt försöka dränera bort vatten innan den gick att starta och jag kunde börja skrapa ner mer gödsel och börja mjölka. Det tog lite tid och under tiden kändes det sådär att klafsa runt i skit och försöka hålla mej själv, kor, deras juver och mjölkmaskiner rena................................  


Men SEN vände det tror jag, för i brevlådan landade en stor karton från CDOn, med Lars Winnerbäck skivor, så nu har jag suttit och laddat över sju album till iPoden, så nu blir det LW för hela slanten   


Nu några foton på vacker kvällshimmel

      


Nästan som en Afrika savann   

  


Köpta leksaker är rätt onödigt   

  


    


"Ååååå har han fått tag i flaskan så vågar jag bara titta på"


Denna lilla krabat har varit i vår trädgård några kvällar nu, det var länge sen vi hade en kotte sist.

     

 
 
karin

karin

24 augusti 2010 12:24

Men Anna, vilken start på dagen..
Ibland är det kört precis hela dagen, när det börjar avigt..
Synd och tråkigt med kalven, men sånt som händer tyvärr!
Tur det inte var den dagen vi bestämde då, haha..
Fast då kanske vi kunde hjälpt till med rengöringen i la´gårn!!! Kramen//

http://kicki-jakt.blogspot.com

 
AK

AK

24 augusti 2010 12:32

Vissa dagar alltså...
Sköna bilder verkligen!!

http://bacillen.wordpress.com

 
Nina

Nina

24 augusti 2010 12:57

Livet på landet... Ni har ju bara semester jämt! Haha, näää skoja bara!!! Din stackare, allt på en gång :( Hoppas du slipper fler såna överraskningar iaf! Mer rolig post är bättre!
Kram Nina!
P.S Så otroligt vackra foton!

http://nina-livetistort.blogspot.com

 
Eva G

Eva G

24 augusti 2010 14:19

Usch jag lider med dig! Massor stärkande kramar till världens bästa Anna! :)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Cissi

Cissi

24 augusti 2010 15:21

Fy vilken eländig dag - typiskt att allt ska hända på en gång :-(

Men som vanligt vackra kort med en enorm känsla i från dig

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Marianne

24 augusti 2010 15:21

Usch vad mycket som kan gå snett ibland!
Underbara bilder i alla fall :)!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards