Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Lite blandat

Av Anna - 30 augusti 2010 20:50

Förkylningen är något bättre, men uj så himla täppt jag är, vilken himla tur att någon smarting uppfunnit Nezeril.  


I helgen som gått har ju döttrarna varit på träningsläger i Rimforsa, jag var nere igår och hämtade hem tre halvdöda tjejer (döttrar+kompis), tyckte nog att de gick lite stelt och konstigt efter bilturen hem. Blåmärken och brännsår fanns lite både här och där på dem, bl.a så har Sofia helblått knä och Lisa ett rejält brännsår på hakan, vet i tusan hur det hamnat där, handboll är ju ingen messport direkt så de brukar vara snygga oxå efter hårda matcher. Tror iofs att båda döttrarna delar ut en hel del smällar så då får de ju tåla en del tillbaka.


Vi har ett väldans varierat väder nu tycker jag, runt middan idag var det kanonfint för att sedan skifta om och övergå till "dagens skur".

Så himla skönt det vore med uppehåll nu ett tag så vi fick tröska klart och pressa en massa halm så vi klarar ströbehovet i vinter. Känns lite akut nu faktiskt.

Tog en bild med mobilen idag på eftermiddagspromenaden på HELA gänget som brukar vara med ute och går.

  

Katten på bilden är en rolig en, hon tror nog hon är hund, hatar de andra katterna i huset men umgås och sover gärna med hundarna. Och följer alltid med på hundpromenad om hon är ute när vi går.


Här bilder på kossorna när de är på väg in för mjölkning.

  


Praoelev i "Bregottfabriken"

  


Nu är det dags för lite kvällsmat och sen sängen rätt så omgående, avslutar med en klokt Nalle Puh citat.


"Ingen kan vara nere med en ballong !"

  

 
 
Ingen bild

Maria

30 augusti 2010 21:48

Härlig katt det där ;) Fina kort som vanligt.Krya på dig!

 
Ingen bild

Marianne

30 augusti 2010 21:57

Tack för titten på härliga bilder igen :)!

 
Cissi

Cissi

31 augusti 2010 08:05

Rolig katt även om minen på Pytte ser ut lite som "måste du gå där..." ;)
Gillar färgen på kon på den nedersta bilden - inste så vanlig väl?

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards