Alla inlägg den 10 september 2010

Av Anna - 10 september 2010 21:13

Hoppla hoppla, det har visst redan gått en hel vecka sen jag bloggade senast.

Så vad har då hänt, jo vi har tröskat klart och pressat halm. Med djuren har det varit det gamla vanliga jobbet.


Förra helgen hade vi oxå handbollsträningsturnering för damlaget i vår klubb. Båda döttrarna ingår numera i den träningstruppen och båda två var uttagna till matchspel, yngsta dottern var väldans nervös då ju detta är hennes första säsong som hon över huvud taget får spela seniorhandboll. Hon skötte sin uppgift med den äran, gjorde även några fina mål och och vågade vara sitt tuffa jag i försvaret.

Äldsta dottern gick det oxå kanon för så det var skojiga matcher att titta på. Iom att det var en del "nya" spelare i laget så syntes det ibland att de inte hunnit bli samspelta på plan än, men det kommer ju med träning, så denna säsongen blir kanon att följa och jag hoppas ju förståss att jag ofta får se båda mina döttrar på planen samtidigt   


I måndags fick vi fint besök, då kom nämligen Eva och lille goa Kenszo hit. Kenszo är en helt underbart söt knappt tio veckors Pumivalp. Så underbart söt var han och jag håller med lillmatte och lillhusse "Han är en "Grisbjörn"".

  

Han var sunt försiktig till att börja med och morrade t.o.m  lite sött åt Veto, men snart hade han kommit över sin blygsel och de lekte fint ihop.

  



I tisdags tog jag Veto och Pyton med mej ner till vår ängshage för att leta liten kalv. Janne visste att en kossa kalvat några dagar tidigare, men iom att kalven var pigg och på benen så fick de båda gå kvar i hagen, så brukar vi göra under betessäsongen.

I söndags skulle vi så ta hem mor och kalv men då hittade inte Janne kalven så då lät vi förståss bli kossan oxå, likadant i måndags. Så i tisdags tog jag då med mej hundarna för att leta, vi fick gå en bra stund. Pyton försvannn utom synhåll och när jag ropade på honom så tittade han ut ur ett buskage, tittade mej i ögonen och vände sej om och gick in i  buskarna igen. Jag frågade honom då om han hittat nåt och banne mej om det inte såg ut som om han nickade ;) Veto och jag följde efter Pyton och där låga kalven, tyvärr död. Har ingen aning om vad som hänt den, men det känns like mysko eftersom den ju var så pigg och grann när Janne såg den några dagar tidigare.

Pyton fick förståss massor med beröm och jag blir så imponerad varenda gång något liknande sker, över våra hundars kapacitet. De är verkligen fantastiska.   

I går rymde Anna och jag till Ulrika marken, med oss hade vi hundarna Sune och Veto, de imponerade stort på oss med sitt lugn, och när det var trångt fick de åka "mattefamn".

Det var kul att komma hemifrån ett tag och jag tror vi behövde det båda Anna och jag, iaf jag kände mej som en helt ny människa när jag sen kom hem. Lagårn blev görsen, men det kändes liksom ok när man fått vara iväg och hämta lite energi borta ihop med trevligt sällskap.

Nu några busbilder

  

  

  

Och så ett på vackraste BC'n   

  


Avslutar med ett klokt nalle Puh citat och ett kort på de goaste vänner man kan tänka sej  :

"Det är bra mycket trevligare att vara två "

  

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards