Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Fredagskväll

Av Anna - 24 september 2010 21:22


Jahapp det blev pressning och plastning idag oxå. Det gick bra och det har ju varit ett kanonhöstväder, vi hade dryga 18 grader mitt på dagen.

Hundarna var med bort till andra gården där vi jobbade idag, Fiasko och Pyton brukar vara med när jag plastar och strosa runt på gärdet. Ofta finns det ju en massa sorkhål så här års som brukar kunna hålla dem sysselsatta.  Pyton ligger iofs gärna vid mina fötter oxå en stund.

Tänkte prova idag om det gick att ha alla tre med lösa, men se det funkade inte med lite bc, han började valla husse i traktorn som åker fram och tillbaka med buntar, snacka om livsfarligt nöje. Så han fick faktiskt ligga i bilen under tiden.

När vi plastat klart fick han komma ut och springa av sej på det stora nyklippta gärdet och jösses vad de sprang. Satte mej ner och drack en mugg kaffe mitt på gärdet och bara umgicks med älsklingarna.

Fiasko började ulka och så.............spydde han upp en hel sorkfamilj tror jag. Så han hade iaf hittat nåt att roa sej med när vi andra jobbade. De är så goa de små liven.

Några foton från gårdagen.

  

  

Vackert på gärdet

  

Snacka om full fart

 

Kolla in den lille farliga bc'n

   

Inga fötter i marken

   


Gosingarna idag framför dagens jobb

   


Nu börjar det visst åska så jag ska stänga ner modemet så det inte smäller sönder.

Natti natti    


 
 
Annica

Annica

24 september 2010 22:55

Härliga bilder! Men blääää för sorkspya.... Fast liten bc hade säkert haft skoj ;-)

http://chipncharms.cybersite.se

 
Ingen bild

Karin//

25 september 2010 00:44

Vilka mysiga bilder, Anna! ;)
Men inte så mysigt med Fiasko´s lunch kanske!!?? USCHAAAAAAAN:(:(

 
Asta

Asta

25 september 2010 06:22

Fiinaste gänget:)

TokVeto han borde lära sig att maskiner är farliga!

Vad ska ni ha för mjölksystem på det nya stället?
Fråga som hoppat upp i skallen några gånger nu:)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Jenny

Jenny

10 oktober 2010 09:09

Åh vilka vackra kort! Det sisat var ju bara sååååå fint!! Vad duktiga de är alla tre på att sitta fint!!! Ni har jobbat hårt nu förstår jag, och hösten är verkligen här nu!!!
Många kramar!!

http://fyrbentaochtvabenta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards