Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Anna - 2 oktober 2010 12:24

   Usch och fy och bläääää vad det påverkar humöret när man har ont. Ni som finns på fb har väl läst om min pajjade rygg antar jag. Vet i sjutton vad jag gjort, vet bara att jag känner mej pigg som en halvdöd 100åring ungefär. Det onda sitter ganska långt ner lite utåt höger och det drar i hela ryggen så jag känner mej helt sne. Ta av och på strumpor och skor är ett litet h-vete och jag får ibland be gubben och döttrarna om hjälp. Och komma ner i och upp ifrån liggande är oxå en pina.  Menmen det släpper väl inom några dagar hoppas jag, det brukar iaf göra det.

Nog gnällt nu   

Oxå denna vecka har gått i ensilagekörningens tecken, så nu tror jag faktiskt vi är klara med det, iofs finns det ett gärde som kanske "måste" slås av en gång till innan vintern, annars blir det nog för långt och riskerar att bli förstört under den ev snön som kommer så småningom. Men där lär det inte bli några mängder av buntar.

Idag och i morgon är dotter S i Katrineholm på Elitläger 1, det innebär att hon är en av de 24 som nu är kvar av -95 tjejerna i Östergötland (tror de var drygt 70 från början), antalet ska ner till 17 sen och dessa utgör då Östgötalaget F95. Självklart håller jag alla tummar för att det ska gå bra för henne denna helgen så att hon är kvar efter nästa gallring oxå. Känns lite nervöst faktiskt, och självklart jätteskoj att hon kommit så här långt.

Dotter L har åkt till Hufvudstaden för att spela seriematch i damernas div 2 mot Göksten, oxå för dem hålls tummarna förståss och jag hoppas de får två viktiga poäng med sej hem. De har vunnit sina spelade matcher (2st) hittills den här säsongen och den trenden kan ju gärna fortsätta :)

I onsdags  fick Veto prova att ta in kossorna, det gick jättebra, han har ett jättefint sätt mot djuren och ett fint "djuröga" redan. Han rundade flocken fint och även tre eftersläntrare hämtade han upp fint. Så himla fascinerande det är att se en bc's medfödda egenskaper. Då blir man verkligen varse vad de "ska" jobba med. Så nu jobbar vi på med lydnaden, för tänd på vallning DET är han redan   

  


Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards