Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Mååååånga bilder blire :)

Av Anna - 21 oktober 2010 21:17

I tisdags var jag i Motala och levererade lite New Body grejer till Karin. Passade då oxå på att köpa mej en present, en ny mobil. Det blev ingen värsting alls utan en "lagom" bruksmobil. Huvudsaken för mej med en mobil är att kunna ringa, sms, surfa, fota och lyssna på radio och så SKA det vara en Nokia   , allt detta fick jag för 895:-, ett pris helt i min smak. 

Hade med mej Veto i bilen, vi gick en sväng ner till hamnen och sen lite utmed Vättern, det småregnade och blåste så det var rätt så läbbigt, men kolla vad busen roade sej med.

  

  


I onsdags var jag i Klubbarp som jag brukar, temat för träffen var Skogsrally, alltså Rallylydnad i skogen, dvs utnyttja skogen för övningarna. Hundarna fick stå, sitta och ligga på stubbar, gå slalom mellan träd, träna olika svängar (tex 90°, 180°, 270° och 360°) runt träd. Jättekul och kanontrevligt var det som vanligt. Gillar verkligen att alla sorters hundägare och hundar träffas och "leker"träning. Det ger så mycket att umgås med människor man inte brukar umgås med.


Inatt var det lite kallt och det hade då blivit is på vattenpölarna till vetos stora glädje, han har ju faktiskt aldrig upplevt knakande underlag som gömmer vatten   

  

  


På eftermiddagen idag följde jag och hundarna med hussen till skogen, han skulla ta hem virke som det ska formas grund med så vi kan gjuta plattan till nya ladugården sen.

Veto hjälper gärna till.

  


Det var jätteintressant att se Veto i skogen, vår skog är en sån där inga människor normalt strosar runt så de enda stigarna som finns att gå på är de som djur gjort. Veto har inte varit i sån här "urskog" förut, han tyckte det va lite konstigt och höll sej relativ nära mej hela tiden, han tyckte oxå det va lite ovant att gå i högt blåbärsris, han är ju mest van vid grusvägar och gärden.

Nu några blandade kort från vår skogstur.

       


Och så ett på "Veto på jobbet"

     

 
 
Cissi

Cissi

21 oktober 2010 21:50

Så många roliga/fina kort - gillar framför allt dom från skogen!!

Undrar om inte Klubbarp kan ta och starat en filial här i Emmaboda :-)

http://www.tripora.se

 
Lena & BC-Ligan

Lena & BC-Ligan

21 oktober 2010 22:21

Fina bilder, ha de gött. kraam

http://www.tonedos.se

 
Eva G

Eva G

22 oktober 2010 07:24

Så roligt att se Veto på korten. På nästan varenda kort är han igång och undersöker något! Skulle man göra en animerad karikatyr av honom skulle de va som en liten professor, med glasögon längst ut på nästippen, klok undersökande och sansad med lite lite galenskap liggande på lur ( som man ska ha ) I love him!!!:)
Saknat våra stunder i Klubbarp :(

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Annica

Annica

22 oktober 2010 07:42

Härligt med riktig skog där man är "ensam"!

http://chipncharms.cybersite.se/hem.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards