Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Anna - 25 oktober 2010 14:33

Idag körs det skit på Solhem och på granngården Hagalund, vi har ett odlingsutbyte med vår granne. Vi odlar vall på delar av hans mark och det är där det körs gödsel idag förutom på våra egna vallbrott. Maskinstation med rejäl gödselspridare är inhyrd och grannen lastar på, så det går undan vill jag lova. Bra när man kan samarbeta. Vi får mera foder till våra djur och grannen får lite omväxling i växtföljden.

  

Fruset på marken och den brunna gödseln ryker.

  


Igår kväll såg det ut så här på soffan, Pyton trivs som fisken i vattnet med sin l"illebror". Tänk så mysigt och tryggt att ha nån att vila nära.

  


Lägger oxå in en bild som jag gillar SÅ mycket. Veto på jobbet. Och han hade verkligen satt sej där själv, sekunderna innan jag knäppte av låg han ner och det såg ännu rarare ut.

  



Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards