Alla inlägg den 22 november 2010

Av Anna - 22 november 2010 16:30

Denna lilla sötnos hjälpte jag till världen i morse, en liten pigg och fin tjej   .

Pappan är en egen tjur som i sin tur har en fjälltjur till pappa. Mamman är en "vanlig" Holstein.

  


Nu har jag börjat utnyttja min jobbartid till att träna Veto (tycker att han blivit lagom i ålder nu).

Jag har ju  ganska mycket möjligheter till träningstid iom att han är med mej på jobbet.

Vi har tränat lite fösa och balans på kalvar, tränat fotgående, positioner med fokus, inkallning, sitt och ligg stanna kvar och en himla massa annat smått och gott. Dessutom får han mycket sitt stanna kvar med störning tex när jag mjölkar och när jag släpper ut och tar in hästen osv osv. Allt detta i små minipass under arbetstid   


Igår lekte vi lite med metallapporten i köket, jösses vad Veto tyckte det va kul, det gick t.o.m att kampa lite, inte nåt jag är van vid direkt   , man fick passa både tår ooch fingar från att hamna i mellan tänder och apporten. Lille goa killen är med på allt matten hittar på åt honom.

  

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards