Alla inlägg den 29 november 2010

Av Anna - 29 november 2010 13:15

Idag sjunger vi "Hurra-sånger" hela dan för idag så fyller

 

Fiasko 12 år !!!!!    

 

 

 

Älskade gammelgubben, bästaste kosseheelern, vi har haft så mycket skoj, hoppas vi får många många flera goa dagar ihop.   

 

Veto och jag har varit hos veterinären idag,  han har haltat till och från ett tag, på olika ben. Iofs trodde jag nog inte att det skulle vara nåt allvarligt, men man blir ju lite orolig, framför allt när det ibland är bak.

Han har vuxit som f*n och är aldrig still, så jag ville ha en vet. koll för säkerhetsskull. Och efter en snabb undersökning så stod det rätt klart att han smärtade på de karaktäristiska ställena för panostit (växtvärk), han hade rejält ont i sina benhinnor. Så nu är det lite antiinflammatorisk medicin som gäller och inte så mycket busande och farande, iaf inte med de andra två. Ett annat råd vid just panostit är minskad matmängd men iom att Veto redan är lite tunn så tyckte veterinär Åsa att just det var överkurs.

 

Rejäl vinter har vi fått de sista dagarna, vi har idag -10, strålande sol och ca 15 cm snö. Just mängden snö är inte lätt att uppskatta så här på slätten när de blåst i över tre dygn på raken. Bitvis är det nästan barmark och sen finns det drivor som är allt från knä till midje höga.

Men jag gillar snön, det är ju underbart med lite ljusare på kvällspromenaderna, allra helst när månen är framme.

 

 

   25 dagar kvar till julafton !

 

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards