Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Nu är det december

Av Anna - 1 december 2010 21:50

Nu har det blivit dags att öppna första luckan på chokladkalendern, titta på tv's julkalender och börja tänka på julpyntet så med andra ord har vi nu kommit in i december.

Idag på fm hade vi kallt så in i bängen (-14) men strålande sol.

  

  

Nu ikväll har jag avrit på hundklubben i Klubbarp på "Medlemskväll", det fanns tipspromenad, glögg, fikabord, försäljare av både "vanliga" hundgrejer och sydda halsband odyl., och en massa annat skoj. Det var oxå ett lotteri där jag lyckade vinna en jättefin hundfilt (här oxå).

Precis innan hade jag oxå köpt en likadan ;) och har en sen förut, så nu finns det varsin till hundarna. Dessa fina är sydda av Maud i klubben, de är tjocka som ett täcke och i lättvättat material. Dessa och mycket annat bla. kanonfina virkade grytlappar säljs för att samla in pengar för att köpa stort tält (typ ridtält) för att vi ska kunna träna "inomhus" på vintrarna.

Vädret var skit att köra i, världens dimma och -13, så jag kan ju säga att jag körde väldigt sakta, och var trött som attan när jag kom hem.


Nedan ett kort på snöälskaren , som  för övrigt mår kanon på sina piller 


  

 
 
Cissi

Cissi

1 december 2010 22:18

Snacka om vykorts-vackert!

Åh vilken lyx att få en inomhushall - fårstår att du handlade en del :-)

Jag har en snö-älskare här med men jag begränsar "användandet" lite så han inte överanstränger sig då vi säkert har 3 dm och han är ju inte så stor ännu ;-)

http://www.tripora.se

 
Eva G

Eva G

2 december 2010 18:17

Vilken tur du har och vinna en filt till :)
Underbart söt snöälskare! :)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Anna, Noki och Paddy

Anna, Noki och Paddy

3 december 2010 12:06

Vilka fina kort du tar! Som vykort! Vad stor han har blivit, lillbebisen! Kramar från ett vintrigt Mariehem!

http://annaochhundarna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards