Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Skitdag

Av Anna - 24 januari 2011 23:23

  

Denna skitdag började egentligen redan igår kväll, jag var ett sällsynt dåligt humör...............och inte vaknade jag på ett bättre   

Gick ut och drog igång med jobbet och det startade förvanansvärt bra. Men sen skulle jag byta in en ko (vi har en mjölkande för mycket just nu), först skulle hon försöka hoppa upp på mej och sen när hon kom in på sin plats hoppade hon upp på kossan bredvid....................och knäckte mjölkledningen. Som ju är i glas. Ååååååå så jag svor. Som tur är så finns det reservdelar hemma till sånt här, men det blev iaf ca en timmes ofrivilligt uppehåll mitt i mjölkningen.


Ringde sen till vet. Åsa ang Vetos haltande, hon trodde säkert att det var ett benhinneåterfall, så nu äter han medicin igen, och ska ta det lite lugnare. Hoppas verkligen vi får bukt med skiten nu.

Känns så surt med sjuk hund nu när vi äntligen kommit igång med braig träning. Huvudsaken är ju iofs att Veto blir smärtfri, men jag vet ju oxå hur mycket han uppsklattar att få busa runt OCH att få träna, han kommer redan nu och tigger träning.


Kl 11 satt jag i frisörstolen hos goa Johanna och blev ompysslad en stund, det kändes så lyxigt. Väl "hemma i stan" svängde jag förbi Morrhåret och fick där kaffe och trevlig pratstund med Marika, A-C och Eva.

Eftermiddagsmjölkningen har gått utan några större fadäser men humöret har inte riktig orkat över startnivån som jag hade i morse på hela dan.........................

  



Kent – Utan dina andetag





 
 
Ingen bild

Lena & BC-Ligan

25 januari 2011 00:01

ja sådana här dagar kommer ibland, hoppas du mår bättre i morgon. kram

 
Flisan

Flisan

25 januari 2011 00:16

Bara tagga mamma :) puss godnatt!

http://Lisili.blogg.se

 
Asta

Asta

25 januari 2011 04:06

Inte roligt med dagar som den:( Hoppas nästa dag blir bättre!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Cissi

Cissi

25 januari 2011 08:44

Ja en olycka kommer ju sällan ensam heter det ju men förhoppningsvis har du klarat av din "del" för ett bra tag framöver nu!
Jobbigt för Veto men ni får träna på sådant som inte kräver spring, grunder behövs ju alltid :-)
Skickar en *krya-på-dig-nospuss* till Veto!

http://www.tripora.se

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

25 januari 2011 10:03

Idag är en ny förhoppningsvis bättre dag....om man bortser från vädret!Kram!

http://peggan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards