Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Sol !!!

Av Anna - 27 januari 2011 10:22

  

Det var underbar vinterväder igår och ser ut att bli lika fint hela dagen idag oxå. Idag har vi dock kallare, det va -11 när jag gick ut vid kvart i sex i morse men har nu stigit till -6.

Fotade lite igår på eftermiddagen. Veto var full av energi och fick springa av sej det värsta lös litegrann i några minuter, annars är det koppel på som gäller på promenaderna, det vore väl f*n om jag inte ska få bort haltandet helt och hållet snart.

  


Ikväll ska "tjejgänget" träffas  och träna, det känns så bra, vi har himla skoj ihop, och snart börjar vi samma kurs alla tre. Eller rättare sagt vi har anmält till flera kurser ihop under våren.

Perfekt för då ska vi träna ihop nån dag i veckan mellan kurstillfällena.

Ujujuj, vi kommer bli farliga sen, så se upp alla :)


Träningssugen blick   

  


Måste oxå passa på att gratulera en medlem i "Tonedo's klanen" och dessutom en mycket god vän, nämligen Öivind som i dagarna blivit uttagen att ingå i norska landslagstruppen med sin hund Kimmie. Nu gäller det för dem att vara på topp under resterande uttagstävlingar så att de får representera Norge på lydnads VM i Paris i sommar.

Tummarna hålls stenhårt för er Öivind, det vet du :) och jag är så tacksam för dina tips och hjälp med träningen av Veto :)


  

Inga små gosepussar som gäller med den här killen, tungkyssar är bara förnamnet    

 
 
Cissi

Cissi

27 januari 2011 11:18

Vackra bilder!!
Så härligt att ha några att både träna med och sedan gå kurs ihop med - måste vara superinspirerande :-) Ser fram emot att få se er alla ihop i framtiden!

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Marianne

27 januari 2011 11:26

Härliga hundar du har :)!
Visst är bra träningskompisar guld värda! Lyckat att gå samma kurser också!

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

27 januari 2011 11:48

Ja, nu ska han bli bra! Längtar själv till konvalecensen är slut och man kan bita tag i träningen! Här ingår vi också i Öivinds hejaklack!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Eva G

Eva G

27 januari 2011 12:55

Jag är så glad för vår träning tillsammans! Den ger så mycket! :) Ses i kväll!
Heja Öivind!

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Ingen bild

Inga-Maj

27 januari 2011 17:33

Gud vad kul att Ni hamnar på samma kurs.. Ja, Ni kommer att bli livsfarliga med kurs o norsk handledare:)Finfina bilder! Ha det så trevligt i kväll..Jag hoppas förstås oxå att Öivind o Kimmie får göra en tripp till fina Paris..!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards