Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Spontanträning

Av Anna - 5 februari 2011 23:00

Hmmmm det är visst endast två saker jag gör nu om dagarna. Det ena är att jobba förståss, man måste ju ha nåt att leva av.

Och det andra är att träna Veto, man måste ju ha nåt att leva för :)

Idag på morgonen var det så himla gott väder, +4 grader, nästan lite sol och faktiskt mycket barmark. Blev då sugen på att åka till kubben och träna lite, Maria och Eva meddelade att de hängde på. Vi bestämde att vi skulle köra igång halv två på em. När klockan började närma sej öppnade sej himlen och regnet vräkte ner. Fick då ett sma av Eva om att "Lagret" var ledigt och vi bestämde oss då för att åka dit istället.

Idag blev det två filmsnuttar på Veto och mej, håll till godo, och lämna gärna kommentarer och synpunkter.


 
 
Ingen bild

Maria

5 februari 2011 23:34

Ser jätte bra ut.. Ni har kommit långt och är så bra Anna..

 
Ingen bild

momo

6 februari 2011 00:12

träning ger färdighet *klapp* *klapp* 'klapp* <3

 
Cissi

Cissi

6 februari 2011 08:26

Jobb och hundträning är väl helt ok :-) Ni är jätteduktiga och det är så roligt att se er träning.
Vill du har några kommentare så har jag några här: Tänk på hur du själv rör dig så du inte får in dk:n beroende på dina händer, axlar mm. Var även nogrannare med att Veto är rak i ff el. position när du belönar, så lätt att få sneda sättanden annars.
Överlag tycker jag själv att et är svårt att bara belöna det jag verkligen vill ha när hunden kanske gör en del saker bra medan andra blir mindre bra. Jag försöker i min nuvarande träning att bryta ner allt i små bitar så jag verkligen kan belöna det som är bra eller göra om det som är mindre bra så Király verkligen fattar vilket jag menar. Men det är inte lätt och personligen tycker jag det är lättare när någon står och påpekar saker medan jag tränar. Svårt att se vissa saker själv.
Lycka till med vidare träning - kommer att bli kanon tror jag :-)

http://www.tripora.se

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

6 februari 2011 15:12

Helt underbart Anna! Ni går framåt med stormsteg, det ser jättefint ut! Inte bara duktig Veto utan duktig matte också, glöm inte det!
Nu till gnällbältet :-) Din vänstra hand!!!!! Kolla noga på filmen så ser du ju, och hunden har ju ingen som helst hjälp av den eftersom han tittar upp på dig och inte bakom din rygg. Kan ju vara idé att prova att ha ganska kort koppel i vänster hand och gå med naturlig pendling, då kan du ju inte vifta runt med den handen sådär. Igen då noga med belöningen, såg att du ibland belönade ett iof sig snyggt men lite snett och lite långt fram sättande och sedan ställde du dig så hunden kom i rätt position. Kan ju vara bättre då att bara säga bra först sedan gåfram så hunder är korrekt och sedan belöna där. Prova även att ge belöningen på hundens väntsra sida lite bakom så han får vrida huvudet dit, kan ju ändra inställning (i positionen) för honom om han får sträva lite bakåt för att få sin godis.
Tänk också på att alltid ge kommandot upprätt, du har tendens att prata med hela kroppen och det kostar poäng på tävling (rutan)
Det känns alltid så knasigt att ge massa pekpinnar för det är ju så himla fint tycker jag och gossebarnet är ju bara 9 månader! Jag kan ju meddela att jag gör massa fel och tokigheter jag med, men det är inte förevigat på film :-))

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Maj

6 februari 2011 19:24

Verkliga framsteg! Underbart att Ni ligger i så med Eran träning <3 De bästa är också att få se sig på film o ta till sig av kritiken. Ett mkt bra sätt att lära o förstå situationer som uppstår.. Kanonbra jobbat! Kram

 
Marika Söreskog

Marika Söreskog

7 februari 2011 12:50

Ser så bra ut så Anna....missade ju denna härliga träningsstund med gänget. Det som jag gillar med dina filmer...FAAAN vad smal man blir..,,mina tjock ben är som trumpinnar :)) Yes äntligen har träningen minskat kg på mattarna :)

http://marmichels.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards