Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Kurs :)

Av Anna - 9 februari 2011 21:18

 Idag har vår kurs, Klicker DeLuxe, börjat. Den är på 8ggr  2h/gång.

Vilken lyxkurs det blev :), vi är tre deltagare som får dela på "fröken" Therese. Vi tre på kursen är dessutom vi som tränar ihop en gång veckan, Eva, Marika och jag :) Perfekt upplägg va ?

Idag hade vi mycket teori, vi pratade mycket om mål och målsättningar, både små och stora, långsiktiga och "snabba". En hel del om hur ett lyckat träningpsass bör läggas upp (fokus, övergångar, pauser, kvalité vs kvantité och så utvärdering) och sen oxå nyttan/vikten av att föra träningsdagbok OCH att utvärdera den.

Efter detta fick vi gå ut och göra varsitt "moment", lite för att "fröken" skulle se lite var hon har oss.

MarikaLotus körde inkallning, EvaKenszo tog frivilliga lägganden och jag/Veto tog frivilliga ingångar. Det gick helt ok för oss allihopa även om Kenszo och Veto tyckte det va ganska intressanta dofter på marken lite här och där :) (tror småkillarna har fått lite vårhormoner i knopp och kropp  )


Känner att denna kurs kommer bli så himla bra och lärorikt.


 
 
Ingen bild

Helén& Walle

9 februari 2011 21:48

Å va det låter roligt!
Jag har gått en helgkurs i klicker med min gamla hund Pax. Kan väl säga som så att han var för snabb för både mej o klickern =)
Men Walle är inklickad o jag använder den då o då..Skulle kanske träna mer med den ..hmm
Väntar på spännande fortsättning ;) Förresten, du kanske visar/lär mej lite på lägret ? =)

 
Cissi

Cissi

9 februari 2011 22:14

WOW vilken perfekt kurs, vilken otrolig glädje ni har av varandra :-)
Hoppas du fortsätter blogga även om denna kurs så man får fölaj er! Lycka till!!

http://www.tripora.se

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

9 februari 2011 22:19

Verkar som ni fått en klok toppenfröken och vilken lyx att vara tre bara!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

momo

9 februari 2011 22:19

Låter jättekul, och jag har ju sett bra resultat på ex Katti med klicker,men det passar inte mig, men snacka om att lära gamla hundar eller rättare sagt kärringar att sitta....jag kan inte vara tyst!!! Lycka Till!!!

 
Ingen bild

Inga-Maj

9 februari 2011 22:24

Låter kanon! Lite lagom med 3 deltagare. Då får man ut så mkt mer.. Kramis

 
Ingen bild

Maria

10 februari 2011 03:11

Toppen Anna det där låter kanon :D Ska bli kul att få höra mera om detta ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards