Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Anna - 20 februari 2011 15:44

Igår em tog jag med mej mina två stora hundar och kameran till strandpromenaden nere vid Vättern.

Vi gick ut på piren i det undarbara vädret och fotade en hel del, ett par smakprov kommer här och för er som har fb finns ett fotoalbum där med fler bilder.

 


  


   


Idag va jag ute på långpromenad med hundarna. Det blev dryga 1,5 h sammanlagt (30 min med båda hundarna och sen 1 h för Pyton och mej).

Mitt ego fick en riktig boost då, gick här hemikring med båda hundarna lösa, ser att vi kommer att möta ett par människor snart, visslar och båda hundarna vänder direkt och kommer in för uppkoppling :) När vi sedan mötte paret så utbrister mannen " Vilken pli du har på de där två, riktigt trevligt att se så väluppfostrade hundar" 

SÅ gött det känns att höra sånt. För mej är det iofs en självklarhet att visa hänsyn till människor man möter, men tydligen är det inte så självklart för alla hundägare.

Här ett par foton från dagen, först ett på Veto när han precis som sin mamma har tungspetsen ute  ;)

  


Galenpannan   

 


Nu är det dags för ett arbetspass och sen för ett träningspass med Veto härinne. 

Läxan är backande, ståstadga/hopp-stå och läggande, och så kommer jag lägga till ingångar och tasstarget. 

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards