Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Mentalträning

Av Anna - 6 mars 2011 21:37

I morse när jag gick och mjölkade slog det mej att jag faktiskt måste göra nåt åt mina dåliga tävlingsnerver. För några år sedan var det så illa att jag höll på att kräkas i samma stund jag gick in i ringen. Numera är det något bättre men långt ifrån bra. Och snacka om att man ställer till det för sina hundar när man är så sabla nervös :( 

Så nu till min "plan", jag har bestämt mej för att "damma av" Pyton och tävla lite med honom nu när Veto inte är helt ok och jag inte törs träna honom som jag skulle vilja.

Ringde min goda vän Anna (medl i tävl sekt i vår klubb) och jovisst kunde jag anmäla till våran vårtävling trots att det va lite sent. Tack för det Anna :) SÅ nu är det bara att stå sitt kast. Nu KÖÖÖÖÖR vi så det ryker !!

Har bestämt mej för att göra detta helt utan krav på höga siffror och istället bara göra det för att jag ska få go tävlingserfarenhet, och kan jag sen göra det ihop med bästaste Blåbusen så är ju lyckan total   skulle det sen bli fina siffror liksom på köpet så kommer jag attt böla av lycka, det är då ett som är säkert.

Hoppas att jag "kommer ut på andra sidan" med bättre tro på "att jag faktiskt kan och fixar detta" så att jag kan hjälpa mina bästa fyrfota vänner på tävlingar istället för att sabba för dom som jag tror jag gjort hittills.

Har oxå äntligen lyckat pränta in i min egna hjärna att tävlingar inte är siffror på ett papper utan en härlig upplevelse ihop med en av sina bästa vänner.

Och den som verkligen fått mej att inse det är numera en av mina största förebilder vad gäller hunderiet, DU vet vem du är, kram och stort tack <3


Nu ett litet ihopklipp från dagen, filmat av snäll dotter Sofia, utplacerad i en snödriva :)

Är så himla nöjd med träningen :)


 
 
Ingen bild

peggy

6 mars 2011 22:10

Underbart glad gammal blåbuse! Kanon att ut och tävla lite med honom! Ser snyggt ut! Heja,heja!

 
Ingen bild

Inga-Maj

6 mars 2011 22:46

Håller med Peggy.. Det är inte så ofta man sett en blåbuse in action :)

 
Marika

Marika

6 mars 2011 23:18

Braaaa !!!! Beslut Anna, kanon att få erfarenhet och våga ta steget in på tävlingsbanan ! Utan att kräkas ... Det ska ju vara roligt säger dom som kommit så långt mentalt..;) har långt kvar själv oxå med att kunna njuta i en tävlings situation, att det ska vara så jävla svårt. Får verkligen hjälpas åt på den fronten ... Eller???:) pyton & du är ett givet par så jäkla härliga att se... Go Anna goo !!!

http://marmichels.se

 
Ingen bild

Marianne

6 mars 2011 23:50

Så kul att se! Vad duktiga ni är! Den typen av träning funkar jättebra tycker jag också!
Tänk vad kul det vore om vi möttes på någon tävling framöver, Leroy bör snart kunna debutera :)

 
Cissi

Cissi

7 mars 2011 08:31

Jättekul att se dig och Pyton träna - så roligt han verkar tycka det är :-)
Stort lycka till på tävlingsbanorna - ska bli skoj att följa er!
Skickar även en liten nospuss till Veto och hoppas han blir frisk snart.

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Maria

7 mars 2011 11:13

Jag tror på dig Anna och det kommer gå bra. Ge det tid och ta det lungt. Du har helt rätt inställning nu <3

 
Veronica

Veronica

7 mars 2011 12:02

Vad fin han är din Pyton, jag är ju lite svag för Colliesar ;))) vad roligt du ska ut på tävlingsplan, är det nu i april??

http://www.cockergrabbarna.se

 
Eva G

Eva G

7 mars 2011 18:23

Åh, jag tycker det här är en så suverän plan! :) Du är lika klok som alltid Anna! Fy f-n va kul vi ska ha framöver ute på tävlingsbanorna!!! Vi måste bara investera i en rosa husvagn med, tycker jag :)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards