Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Vår ?

Av Anna - 9 mars 2011 15:09

I ett par dagar nu har vi haft verklig vårkänningsväder. Det har varit plusgrader och halv storm , snön sjunker ihop och försvinner lagom fort nu.

Idag har Veto och jag varit på vår suveräna Klicker DeLuxe kurs, idag pratade och tränade vi vardagslydnad :) SÅ nyttigt och så lätt att glömma bort i tävlningslydnadstänket.

Vi blev tilldelade varsin vardagsgrej att göra träningsplan på, sen gick vi igenom dom teoretiskt inne och  sen gick vi ut och genomförde träningen.

Jag fick burträning, Eva - koppelträning och Marika - inkallning. Vi började ute med "vårt egna "moment"" och bytte sen och gjorde varandras.

Sen va det fikadags och så gjorde vi träningsplan för två av "våra egna" moment, då valde jag backa och stadga i ligg.

Det gick så himla bra för Veto och mej idag, helt underbart att träna ute på gräs, vet inte vem av oss som va mest peppad av just det, men peppade va vi :)


Idag körde jag mest med lekbelöning och det passar verkligen Herr Kvicksilver, lyckan och energin lyser i ögonen och han är tokpå nästa grej vi ska göra.

I stadgeträningen använder jag mej dock mest av omvänt lockande och detta med stängd vs öppen hand är nåt som Veto köpt rakt av, han är helt på det klara med vad som gäller :)

Ett enda foto blev det idag, på vår burträning:

  


Imorgon bitti ska jag lämna in Guldkillen på Valla djurklinik i Linköping för hältutredning, ni kan väl hålla en tumme för att de dels hittar nåt fel och dels för att det ska vara relativt enkelt fixbart. 

Det kommer att kännas fördjävligt att lämna honom där :( , jag har varit så förskonad så jag har ALDRIG behövt åka ifrån nån hund hos veterinären förut, usch så tung och lång morgondagen kommer kännas.............................

 
 
Eva G

Eva G

9 mars 2011 16:42

Ja, jag måste säga att jag längtar till onsdagar. Detta är bland det bästa kurs jag gått! :)
Ni va så suveräna idag :) Jag älskar Veto´s arbetslust och underbara temperament!
Förstår hur jobbigt det känns, med tanke på morgondagen! Önskar att den snabbt går över! Kram till världens bästa Anna!

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Cissi

Cissi

9 mars 2011 18:42

Ja vardagsgrejer är också viktiga att träna på och så bra att lära sig planera även den träningen!!

Självklart håller vi alla tummar, tassar och tår vi har för att dom ska hitta vad som är felet och att han ska bli helt frisk!
STOR KRAM

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

momo

9 mars 2011 21:43

tänker på er imorgon, vet hur jobbigt det är kraam

 
Ingen bild

Marita fårrädder

10 mars 2011 12:13

Håller tummen för er !!!!
Kul att se vad ni har för er.
Kram Marita

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards