Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Tisdagsträning

Av Anna - 15 mars 2011 22:05

Nu ett par dagar har jag varit flitigt ute på klubben, va där både i lördags och söndags och tränade med goa gänget, mest Pyton förståss, men Veto fick komma ut på planerna oxå litegrann och göra några stillsamma övningar.

Och ikväll har va i varit på "Tisdagsträning", jättekul va det och ganska många var vi oxå som tränade.

Pyton gjorde ett fantastiskt bra "gruppligg", han låg stadigt och koncentrerat hela tiden, trots att han blev tagen från bilen och direkt ut på plan. Inte helt optimalt kanske, men nu vet jag att det funkar i nödfall.

På de andra momenten gick han kanon på övre plan, men på den nedre där jag skulle bli lite dirrigerad luktade det alldeles för gott för orutinerad Pytonkille.

Nu kändes det ändå helt ok, för jag har ju min "plan" fast och klar, "Detta gör vi för att ha kul och för att träna upp "mattenerverna". Blev så stolt över mej själv för att jag faktiskt kände så här fast Blåbusen svävade ut lite väl långt åt alla håll :). Det är ett stort framsteg för mej.

Veto fick springa till rutan två ggr, den låg inbjudande klar på planen när vi kom dit, och det är ett moment som han tycker är störtkul. Efter det blev det bara lite fokusträning och sättande och läggande framför mej. Han ska in på måndag och opereras så han får bara lite lugn träning nu, han blir så att säga lite nertränad inför sin antagligen långa konvalesent och rehabtid.


I lördags på klubben blev Pyton och jag dirrigerade och filmade, den filmen finns här nedanför.

Måste berätta att jag trälat med apporteringen i flera år, jag råkade nämligen en gång slå till Pyton med apportbocken underifrån på käken och efter det har han tvärvägrat att befatta sej med den övningen...............tills nu :)



Imorgon är det dags för "suveräna kursen" igen, som jag längtar till onsdagar numera :)

 
 
Ingen bild

Maria

16 mars 2011 06:40

Toppen att klubben vaknat. Själv har jag ju vaknat nu med lite. Kul att Pyton med verkar tycka att det är roligt och att det funkade direkt från bilen. I bland på tävling så kan det bli att man står och babblar och rätt vad det är ska hundar läggas.. Så inte fel att ha den erfarenheten. Ska bliså kul att se hur våra grupper kommer att fungera.. Tror att det kan bli bra det här Anna. Bra att vänja hundar med lite olika människor och andra hundar.

 
Eva G

Eva G

16 mars 2011 06:47

Härligt att se Pyton i farten!:) Duktig herre!

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Cissi

Cissi

16 mars 2011 16:38

Så roligt att den närmsta klubben är så aktiv :-)
Himla kul att Pyton går så bra, och att ni fått ordning på apporten. Kommer så väl ihåg dina problem.
Lycka till med allt :-)

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards