Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Kursen igår :)

Av Anna - 17 mars 2011 12:05

Igår på kursen fick vi göra först två övningar var, en av övningarna enskilt med de andra som åskådare och den andra samtidigt alla tre.

Som första övning valde jag fokus vid starter, för det är nåt som är så himla viktigt och som jag vet är lätt att slarva med när man tränar utan "extra ögon". Fick en hel del bra kritik och tips, bla måste vi träna mycket på att kunna jobba vidare trots klick och belöning, där har jag nog slarvat en del och för ofta tyckt att det är ok för honom att avsluta direkt efter. Bara att träna på och detta är ju en kanonövning även med en hund som har "vilotvång".

Som andra övning valde jag liggstadga, och det va ju perfekt när de andra tränade sina olika saker samtidigt.

Och det gick riktigt bra, han jobbade på men här märktes oxå det som kom fram i startövninge, klick-belöning- slut !?

Men i slutet funkade det iaf så bra så att jag kunde stå ett par steg bort i knappa halvminuten medan Veto låg still med fint fokus på mej. :) Omvänt lopckande "is the thing"

På teorin pratade vi kedjning, både fram och baklänges. (Bl.a. intressanta reflektioner från en Lars Fält föreläsning som Therese varit på. ) 

Sen fick vi skriva en baklängeskedja för läggande under gång, efter det gick vi ut och fick leda Marika/Lotus genom den.

Kan ju säga att jag tycker att det är übermycket enklare att göra en baklängeskedja i teorin jämfört  med i praktiken   


Som sista utepass tränade vi grundfärdigheter var för sej, jag la fokus på sitt och stå framför mej, lite backande och testade sen lite lägganden under baklängesmarsch.

Är supernöjd med Vetos träningsattityd, han ser så klurig ut på ögonen och energin lyser om hela honom.


Igår kväll skickade jag oxå iväg en intresseanmälan för kurshelg (tävlingslydnad) i höst (hoppas nu bara att hon ska hålla några kurser i höst;)), spännande spännande. Eftersom det är en för mej helt ny instruktör så känns det förståss ännu mer spännande och lite pirrigt, men har iofs bara läst och hört gott om henne.

Jag måste liksom ha nåt kuligt att se fram emot där långt fram senare i år   , för jag inser ju att våren kan komma att bli lite jobbig.


Men det SKA gå, vi SKA fixa detta, och jag får plocka fram Evas goa positiva ord "Veto kommer att bli en fena på stadgemoment och att sitta och hålla apporter"   

  

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

17 mars 2011 13:27

Vilken inspirations källa NI har! Var rädd om henne <3 Finns inget härligare än en lärare som kan göra det intressant..
Underbart foto på din fina kille <3 Kram

 
Marika & Lotus

Marika & Lotus

17 mars 2011 13:30

Bra att ha något roligt att längta till & även träna det som går känns ju mer motiverat.
Håller med Eva ni kommer att bli bäst på dom grejorna som ni kan träna under den närmsta tiden.
Veto har ju en härlig attityd och som du säger det lyser om honom .... det kommer aldrig att försvinna :) för det är ju som han är Veto mannen !! Kram på er båda två :)

http://marmichels.se

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

17 mars 2011 14:31

Håller med Inga-Maj och Marika! Inte alls dumt att ha bra stadga på en BC, brukar vara en bristvara :-))

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Cissi

Cissi

17 mars 2011 20:13

Det kommer stt gå så bra det här med Veto Anna, försök att inte oroa dig.
Peggy har en bra tanke där med fördelen att träna stadga med en bc :-)
Roligt att ha en bra kurs att se fram emot till hösten!
Tänker på dig - kram

http://www.tripora.se

 
Eva G

Eva G

17 mars 2011 20:46

Så glad att du finns i mitt liv! <3 Vi hjälps åt genom den tuffa våren så går den mycket fortare :)kram

http://goto.glocalnet.net/susenborg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards