Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Sliten :/

Av Anna - 22 mars 2011 20:46

Veto va ju inne för operation  av sin sämsta bog igår, den hade gått jättebra och veterinären plockade ut stora lösa bitar :( , så inte konstigt att han haltat och haft ont, lille gubben <3

De ringde från kliniken idag på fm och sa att jag gärna fick hämta honom lite tidigare än tänkt, han trodde att han nog skulle må bättre hemma.

De hade t.o.m varit tvungna att ge honom lite lugnande för att han hoppade lite för mycket på sitt ben :), eller som veterinären uttryckte det "Våra burar är ju rätt så höga och det utnyttjar han till fullo" 

Så när jag hämtade honom va han hög som ett hus och jättegulligt dimmig i ögonen.

Nu ligger han i sin bur och tuggar ben och finner sej väldigt väl i det än så länge. Ute får man hålla honom i jättekort koppel så han går lugnt och fint. 

Han är ganska halt nu, men förhoppningsvis blir det bättre och bättre för varje dag.

Återbesökden 1 april och då ska vi träffa både veterinärHelene och rehabPia. Sen hoppas jag att bog två blir gjord ganska omgående så att vi sen kan fokusera på rehab biten till 100%

  


Hehe fotade min byrå bredvid sängen, hmmmm lite nördigt eller ;)

 


Här ett foto på kvällens fantastiska himmel :)

 



 
 
Eva G

Eva G

22 mars 2011 21:16

Va skönt att lillgubben är hemma igen <3

Trodde det va min bokhylla du fotat ;)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Ingen bild

Maria

22 mars 2011 21:23

Borta bra men hemma bäst.. Så klart han ska va hos Matte <3 Hmm ser ut som hemma hos mig brevid sängen. Hunboks nörd jag med och jag älskar mina böcker. Hittar nytt i dem varje gång jag läser.

 
Sara

Sara

22 mars 2011 21:35

Vad sköt att allt gått bra och att han är hemma igen. Håller tummarna att rehab och den andra oprationen går bra!
Mycket fin bokhylla ty tycker jag ;)

http://www.sarastassar.se

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

22 mars 2011 21:43

Glada, glada nyheter att Veto är där han ska igen!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Cissi

Cissi

22 mars 2011 21:53

Så jätteskönt att han är hemma igen och att op gått bra! Håller självklart tummarna för resten också.

Tror alla dom böckerna även finns här, plus ett antal till - erkänner mig som hundboksnörd jag med :-)

http://www.tripora.se

 
Anne Sofie

Anne Sofie

22 mars 2011 22:27

Åh så jobbigt :-( Skönt det gått bra och att han snart kan påbörja sin rehabilitering till fullo!

http://eifoszan.wordpress.com

 
Ingen bild

Inga-Maj

22 mars 2011 22:30

Stackarn <3 Men huvudsaken han får bli frisk.. Kram o speciellt puss på nosen till fina Veto

 
Asta

Asta

23 mars 2011 04:31

Underbart att han är hemma igen! Hoppas nu att rehabiliteringen skall gå bra och snabb tillfriskning! Aldrig kul att behöva hålla dom i stillhet.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards