Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Anna - 26 mars 2011 22:06

Jag har funderat en bra stund på om jag skulle blogga om dagens tävling eller inte, tänkte att det är ju inte mycket att berätta om en tävling med katastrofalt dåliga siffror MEN så slog det mej att nån annan kanske kan bli hjälpt av att läsa hur galet det kan bli för andra ibland.


Så därför varsågod :)  :

Jag åkte ut till klubben igår för att leka med Pyton på plan för att få till nån sorts bra stämning inför idag, men märkte redan då att han inte riktigt va MED mej, kan kom igång och lekte lite segt, bröt gärna och gick iväg för att kolla av annat osv.

Idag när vi kom till tävlingen så verkade han lite mera på g till en början, men jag fick iaf inte igång honom som det brukar gå.

Platsligg - jag hade dragit nr 1 och det tyckte jag va en bra siffra ;)

Pyton låg i ca 1.45 sen reste han sej och gick några steg framåt och satte sej (om det beror på att hunden bredvid reste sej eller för att han fick ligga i cirkeln där elitens kon för sändande till ruta stått, eller nåt helt annat har jag ingen aning om), jag blev bara paff för han har aldrig någonsin rest sej från platsen förut. =0p

Tandvisningen - där blir han alltid lite för glad, han älskar ju människor, men det är inget jag eg har nåt emot. Några poäng fick vi iaf här. =7p

Linförigheten, gick väl ganska ok, han nosade lite och satte sej segt =6p

Läggande under gång - här tänkte jag ge honom mycket hjälp och dra på mej ett dk, så jag stannade till kommenderade och gick vidare, han la sej fint  =0p

Inkallande - brukar gå ok, men inte idag, han kom segt travande och satte sej halvvägs till mej och kliade sej, kom sen ännu segare mot mej =0p

Ställande under gång - han stannade inte alls utan kom knallande efter mej lite lugnt och sakta =0p

Apportering - den avstod jag efter allt strul vi haft med det förut och hur momenten sett ut hittils idag så tyckte jag inte det fanns nån anledning att ens prova =0p

Hopp över hinder - har aldrig varit några problem förut, men eftersom det va idag så...............sprang han bredvid och tog sikte på närmsta buske =0p

Helhet =5p (Glad och pigg men inte er dag)

Summa summarum 36p (har aldrig nånsin hört nån som haft så lågt :( )


Efter sista momentet sprang vi ut från planen och lekte.

Har förstått nu efteråt att det provocerade en del människor på plats att jag faktiskt lekbelönad min hund efter detta "usla" genomförande och att jag faktiskt gav blanka fan i vad för siffror vi fick idag. 

Men vad andra tycker och inte tycker har jag lärt mej strunta högaktningsfullt i.


Har försökt analysera vad som hände och varför det blev som det blev idag, men jag har bara några idéer utan att faktiskt veta. Menmen så här blir det väl ibland kanske.

Det enda jag vet med säkerhet är att Pyton kan vara hur lätt som helst ELLER hur svår som helst att motivara till att göra saker och ting. Ska se om jag har ork till att försöka börja om från noll med träningen, kanske det kan bli annorlunda då ...................eller inte, jag har ingen aning.


Det enda jag vet med 100% säkerhet är att jag hade samma underbara hund med mej hem igen efter tävlingen som dit i morse   

 


Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards