Alla inlägg under mars 2011

Av Anna - 2 mars 2011 22:06

Idag har Veto varit hos veterinär Åsa, hältan vill ju inte ge med sej. eller rättare sagt, jo det har den gjort MEN har kommit tillbaka.

Var  tänkt att vi skulle röntgat honom idag, men så blev det inte. Veto blev remitterad till Valla Djurklinik i Linköping, till deras duktiga chefsveterinär Helen istället. Hon kommer att göra en stor hältutredning och den ska ske nästa torsdag, hela dagen. Känns ju "sådär" att bara vänta och vänta, men det kan det ju vara värt bara han blir hält och smärtfri sen.


På förmiddagen var det dags för kurs och vi åkte dit och deltog så gott vi kunde. Det krävdes lite extra planering och tankar iom att jag int ekunde godisbelöna (trodde ju fortfarande då att han skulle sederas och röntgas), men det va mycket nyttigt och lärorikt.

Idag fick vi först planera en tränig av ett moment, skriva ner en liten träningsplanering, torrträna utan hund, sen hämta hundarna och genomföra träningen. Det va svårt, kändes jättekonstigt men SÅ HIMLA bra !! Absolut något jag måste använda mej av oftare.


När jag sen va på väg hem ringde mobilen och dottern frågade mej om jag hade Pyton med mej, ytterdörren hade stått öppen och hon kunde inte hitta honom. När jag kom hem hade han fortfarande inte kommit hem och jag var ju tvungen att åka till vetten, men han kom hem medan jag va där.........har ingen aning om var han varit eller hur länge han var borta :/ menmen nu sover han iaf gott så jobbigt va det nog ;)


  

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards