Alla inlägg den 6 april 2011

Av Anna - 6 april 2011 10:22

Ojojoj vilken hiskeligt seriös rubrik   


Vad jag menar med den är att jag i Vetoträningen känner att det nu finns  mycket tid till att tänka efter ordentligt, tex på sånt man tränat lite galet, missat helt och hållet eller sånt man hastat över lite för fort och ibland lite för slarvigt.

Tex tänker jag här på alla grundfärdigheterna.

Vi har ju jobbat en hel del med det, men nu känner jag att vi nog sprungit över en del av dom lite för fort, det har ju funkat så himla bra att forma ihop färdiga moment ändå.

Så nu ska dessa tas tag i igen och köras igenom "på riktigt", lugnt och fint och mycket noggrant, jag har ju liksom tid och möjlighet att träna sånt småpill nu snart och lång tid framöver.

Detaljträning med andra ord :), så himla viktigt och så jäklajäkla kul, men oxå så himla lätt att hasta förbi för fort, men grundfärdigheterna är ju liksom punkt ett i all hundträning, vare sej det är lydnad, agility, bruks mm, mm man vill syssla med framöver.

Känner oxå att vallningen absolut kommer få stå tillbaka och hamnar vääääldigt långt ner på priolistan i år, nu ska jag ha en hel och frisk hund framför allt, och vallning är verkligen nåt som sliter på våra fyrbenta älsklingar, det känns inte värt att riskera nåt. 

Vi har oxå många goa stunder med kvalitetstid på ett helt annat sätt nu än när vi tränade, tänker tex på all tid vi kommer att lägga på rehab med tex simningen och på stunderna vi har på kvällen. Jag brukar lägga ut ett tjockt gosigt täcke på golvet, på med lite bra musik, och så har vi en lång stund med massage och förtroliga samtal   


Han har verkligen satt sej fast i hjärtat på mej denna killen och jag kommer absolut göra allt jag kan för att hjälpa honom tillbaka efter denna långa påtvingade "vilotid".

Känns oxå som om jag nu äntligen landat i detta och faktiskt accepterat att såhär är det, men det har tagit tid och kostat många många tårar.

Nu är det bara att gilla läget och ta tag i det härifrån. Det får ta den tid det tar, han är ju faktiskt inte ens året än och vi har ju förhoppningsvis många roliga år framför oss.

  Här en sommarbild på alla tre mina bästa killar :)

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards