Alla inlägg den 15 april 2011

Av Anna - 15 april 2011 10:43

  

Nu är våren här !! :) Idag har jag fått årets första ägg från egna hönor, äntligen, härligt och lyxigt :)


Igår va Veto och jag på rehab igen och simmade.

Jätteskoj va att när vi kom dit så var uppf. Lena där med brorsan Vic och simmade oxå, så hon kom in och kikade när Veto simmade sen.

Efter simningen skulle vi prova lite cavalettigående MEN Veto ville ut till bassängen. Han försökte gräva sej ut genon dörren dit och när han väl skulle gå över de hindrena så va han så ivrig att det spreds hinderdelar över hela rummet   

Veto's motto tycks vara "Varför göra nåt på halvfart"


Simningen gick helt ok även om han fortfarande hugger omkring sej i vattnet, men det är betydligt mindre nu än förut iaf.

Ska nu oxå knalla på ordentligt ute i ca 5x10 min, inser att jag nog varit lite för (?) rädd om honom för jag tog tid idag på morgon rastningen och tio minuter är betdydligt längre än vad iaf jag trott.

Ska nu oxå träna cavalettigång här hemma i lugn och ro och då använder jag en liggande stege som jag pallat upp för att få rätt höjd (ca hashöjd). Provade nyss och det kommer gå kalasfint med lite träning.

Ska oxå fortsätta med massagen, high five, en tyngdöverföringsövning och en "stegsimulansövning", och så förståss grundfärdigheterna.

Så nu har vi lite att göra om dagarna, me like !!

De andra två (Fiasko och Pyton)får lite goa långpromenader och  vardagstrixträning :)

En filmsnutt från simningen igår :


Nu till lite "bygges"uppdatering, längesen nu, men det har ju legat still över vintern.

Ena skrapgånssidan är formad och armerad och klar för gjutning.    

"Spåret" där utgödslingslinan ska löpa är oxå på plats och justerad i höjd och sidled, för den ska ju gjutas fast i golvet.

 

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards