Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Flashbacks

Av Anna - 25 april 2011 11:57

Har haft en underbar helg och umgåtts med en massa urtrevliga människor i Tonedo's kennelklanen. Vi/de  har tränat lydnad, spår och förståss en massa vallning.

Mer om den och foton får ni se lite senare, för nu blir det bara ett kort snabbinlägg som jag skriver mest för att ha till min egna minnesbank ;)

Jag fick nämligen en flashback (eller rättare sagt min hjärna mindes) från vinterträningen i Lagret. 

Veto haltade då inte nämnvärt, hände bara nån enstaka gång, och jag hade ingen aning om hans ocdr i bogarna då.

Vi tränade platsligg och en massa konstiga "återgångar", gå långt vid sidan av, gå förbi, kliva över liggande hund osv osv.

Och detta hände en gång när jag klev över honom: han vände upp huvudet för att titta på mej när jag "passerade" över honom, han satte sej och va sedan skithalt. Och vi fattade absolut ingenting, hurdå bli halt av ett platsligg :o

Kanske  hade denna rörelse gjort ont i hans "pajjade" bogar utan att jag hade en aning.

Upptäckte så nånting nu när jag tränat mycket stadga i ligg och det va att han blev osäker så fort jag står nära, jag tror att han förknippar detta med ett det gjorde skitont vid detta tilllfället i vintras. Är jag ute och cyklar tro ? eller kan det vara så ?

Så nu är det stenhård fokus på att få honom trygg igen med mej klivande runt honom nära, och det går absolut framåt sakta men säkert.

När jag står en bit ifrån ligger han "hårt" så det är ju iaf skönt.

 

 
 
Ingen bild

momo

25 april 2011 15:26

ja men visst...en BC glömmer ALDRIG må du tro, så helt rätt att du tränar så nu....kraam

 
Ingen bild

Görel

25 april 2011 17:56

Nej precis, glömmer aldrig. Jippan sprang in i ett elstängsel när hon var under året, när vi var på besök hos en valpköpare, hon kliver inte ur bilen när vi är där. Vi stannade till i Nyköping efter Vadstena nu i påsk, som sagt hon klev inte ur bilen!

 
Eva G

Eva G

26 april 2011 06:17

Vilken tur att du fick denna flashback :) åh så skönt att han börjar släppa och ligger lugnt.

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Marketta

Marketta

29 april 2011 23:52

Har en här också som aldrig glömmer. Försökte få Lizzie och backa och råkade trampa henne på tassen, efter det flyr hon fältet så fort hon märker att jag försöker få henne och backa.


http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards