Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Torsdag :)

Av Anna - 9 juni 2011 11:01

   Nyss inkommen från Veto promenad. Nu börjar det kännas att vi får gå lite mera ordentligt.

Så här ligger vi till just nu: 3st lullpromenader (tiden inte så begränsad på dessa längre) och två promenader med lullgång + tiominuters träningsgång i, i morgon samma och så på lördag och söndag ska det uttökas med en tia träningsgång/dag.

Så till på måndag ska vi vara uppe i 4x10 min träningsgång/dag plus lullgång.

Ni kan inte tro vad tio minuters träningsgång känns lyxigt långt efter våra 13 veckor med starkt begränsade promenader :)

 

Igår testade jag lite apporteringsträning, men det går skitilla, han är för pigg på lek, han griper och håller jätteslarvigt, och lajjar runt med grejen i munnen hela tiden. Enda gången vi får till det helt ok är om jag erbjuder föremålet under gång, bäst går det vid baklängesmarsch. Så det är kanske så vi får köra på nu ett tag ?!?!

Igår kväll tränade vi lite samtidigt som jag grillade, perfekt kombination, det blev rätt många korta små pass för köttet behövde ju vändas ofta :)

Tränade lite fjärrskiften och la fokus på vidaretänk dvs gav belöningarna direkt vid rörelse åt rätt håll (uppåt/bakåt, neråt/bakåt och rakt uppåt) det gick kanon, jag hade alltså noll fokus på stadga, det kör jag in separat lite senare tänkte jag. Känns svårt att få till bra stadga nu med kvicksilverpigg hund ;) Och som på beställning så landade Canis precis nu i brevlådan med en artikel om plattformsträning :) Ibland har man sketatur :) 

 Lägger nu oxå extra krut på att hålla ögonkontakt länge sittande i utg pos. (med det har jag slarvat) och den poletten börjar absolut ramla rätt, det går stadigt framåt i lagom fart.


Nu lite mera kaffe och sen blir det en tur till förorten för att fixa ny hydraulslang till utgödslingen, det duschar olja ur den gamla ;)


Ha en bra dag alla :)

                                               

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

9 juni 2011 13:15

Låter underbart allt det du kan göra med fina Veto just nu. Ni kommer att få en sån fin närkontakt <3 O den kommer inte att vara av fy skam :)

 
Cissi

Cissi

9 juni 2011 19:48

Så roligt att läsa hur väl ni är på G du och Veto, både i rehabträningen och i den "vanliga" lydnadsträningen <3
Ett tipps när det gäller att få bättre grepp i apporteringen är det jag fick med mig från Klickerklocks valpläger - tror jag skrev det i texten du fick förut :-)

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Momo o brorsan och hela flocken

9 juni 2011 22:42

Nu går det framåt med stormsteg, så härligt, och du planerar redan in tävlingar :)kraam

 
Ingen bild

momo

9 juni 2011 22:43

glömde...vad rosa o fint det var här då! Du är allt en liten rosa tjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards