Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Bra träning

Av Anna - 10 juni 2011 23:07

Idag har jag varit i Förorten (Motala) och uträttat lite ärenden på bl.a Biltema och Hydralslangsmojjen.

Tog med mej Veto för att passa på att besöka Motala BK och träna lite där, men när jag kom dit va klubbstugan pyntad och finklädda människor bl.a studenter började dyka upp. Frågade då om de skulle ha nån sorts fest där och jodå det skulle dom, så då åkte jag vidare till vår egen klubb.

I bilen på parkeringen gjorde jag upp min träningsplan (måste skärpa upp mej med det), den blev så här: baklängesmarsch, sitta i utg pos länge med ögonkontakt, platsligg och lf vändningar.

   

Och hur blev då träningen, jovars skitbra, jag följde uppgjord plan och Veto va i sitt esse :)

* Baklängesmarschen tog jag ett steg vidare och la in böjar och tighta svängar, jag är så nöjd med Vetos jobb här, han följer så fint med fullt fokus på mej

* Utg pos med ögonkontakt , stunderna blir längre och längre och bättre och bättre fokus trots fåglar, myggor och flugor ;).

* Platsligg, mycket belöningar under tiden,  låg fint men lite "lätt", måste övas mer, gjorde flera återgångar och ett uppsitt mitt i, detta fixade han fint, oxå när jag klev tillbaka nära flera ggr :) Yes !

* LF, mycket bra stundtals och ganska överhet bitvis, bara att träna på :)

La till ett par grejer medan jag va på plan:

* Nosdutt på "Tipsee target", bara tränat detta yttepytte lite hemma så det gick helt ok första gången på annan plats.

* Testade läggande under baklängesmarsch och det funkade bra, så det kör jag vidare på för att få till "stuns" i läggande u gång.


Hoppas nu på att få till en träning i helgen med bästa gänget, det va alldeles för länge sen sist. Och vi behöver komma igång och göra smågrejer med andra runtomkring. Han är mycket allert på allt som finns runtomkring.


Nähäpp, nu dags att krypa ner och läsa lite kanske. Men först ut och glutta lite i kläckmaskinen för där har det bli småsmå hål i några av äggen trots att det eg inte är tid förrän på söndag kväll.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards