Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Tolv och sex veckor :)

Av Anna - 13 juni 2011 15:31

Idag har det gått tolv veckor sen första och sex veckor sen andra operationen av Veto's ocdr i bogarna.

En viktig psykisk milstolpe märkte jag när jag va på rehabsimmet idag och Pia och jag diskuterade hela denne långa perioden. För efter första operationen kom vi ju inte längre än hit innan det va dags att operera och börja om igen.


  Idag simmade Veto 17 min och så blev det lite  vibroplatta efteråt.  Träningsgåingen ska nu utökas sakta till 4x15 minuter tills nästa måndag då vi ska tillbaka för en simtur igen.

Massagen, pilatesboll, buga, cavaletti och de andra övningarna fortsätter oxå som förut. En himla tur att jag jobbar hemma och kan planera mina egna dagar :) Och så har vi idag fått klartecken att börja spåra lite försiktigt, inga km spår som  Pia uttryckte det, men lite spårning kan vi ju iaf nosa på.


Igår körde jag lite störningstträning, vilket innebaa, linförighet med matteögonfokus precis utanför kohagen, en verklig utmaning för en bc ;), men han fixade det helt ok, och vi fortätter träna på, fixar han ett "långt" fokuserat lfpass där så finns det inte mycket som kan distrahera sen framöver tror jag.

Lydnaden kan vi vi jobba med ganska mycket nu, undantaget då förstås de fartiga momenten, men mycket finlir blir det i bl.a lf och det känns bara bra.

Anmälde oss i helgen till tävlinglydnadskurs med start i augusti för en för mej helt ny instruktör, spännade och nåt jag ser fram emot mycket :)

 
 
Eva G

Eva G

13 juni 2011 16:12

Gu va skönt att den magiska gränsen är nådd :)

Så suverän "kostörningsträning" :)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Ingen bild

momo

13 juni 2011 22:14

Härligt att ni får göra lite kulsaker nu, tiden kommer gå fort nu ska du se. kraam

 
Heléne, Mick & Tiger

Heléne, Mick & Tiger

14 juni 2011 16:48

Heja Anna! Hoppas fler hänger på "pepp-mötet" på er klubb.
Lycka till med tävlingslydnaden i augusti - vi kanske ses på tävlingsbanan.
Ha det gott!

http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats

 
Cissi

Cissi

15 juni 2011 07:35

Ja nu är ni verkligen på G du och fina Veto. Och mycket tack vara din ihärdighet vid rehabträningen - kanonbra tycker jag som jobbar med sådant :-)
Vilken perfekt störningsträning du har på hemmaplan, ni kommer att bli kanonbra!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards