Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Spark i röven

Av Anna - 21 juni 2011 13:03

Jag behöver en stor spark i röven och hjälp med att hitta vidare, jag står bara och trampar vatten känns det som, kommer liksom ingen vart i momenten.

Vi leker grundträning och det går efter omständigheterna mycke bra tycker jag....................men sen då..................hur gör jag nu ?

Hoppas kunna hitta lösningen på det snart, genom att fnula själv och leta hjälp utifrån. Det blir så frustrerande och tråkigt enformigt att bara stampa på ett ställe ;)

Hoppas på att få lite inspirations och pepphjälp nu nån kväll inom närmsta veckorna.


Ikväll ska jag iaf försöka hinna ut till klubben och goa vännerna och se om jag kan hitta på nåt skoj på plan med Kvicksilvergrabben.


Tar med mej denna låten i skallen så går det nog finemang :)

 
 
Ingen bild

Marianne

21 juni 2011 15:24

Jag hade samma problem som du när det gällde att komma vidare med träningen. För mig blev lösningen att hjälpa/visa hunden mer och att börja ställa krav. Jag vet att det inte är riktigt "renlärigt", men nödvändigt i alla fall för mig. Detta med "krav" är inget som helst negativt för hunden, den får helt enkelt prestera lite mer innan belöningen kommer.

Hoppas du får lite tips och inspiration från dina träningskompisar, alla vet säkert hur det är att "köra fast" ibland. Lycka till!

 
Cissi

Cissi

21 juni 2011 15:54

Åh vad jag känenr igen mig!!!
Har precis som du "fastnad" i ett visst läga och kommer inte ur det... Vill försöka komma vidare utan att ta till "lock och pock" men jag klara det inte heller själv. Jag tror man behöver någon "på plats" som hjälper en vidare till nästa steg. Lycka till med att hitta någon som får iväg er i utvecklingen - ni har ju så himla bra grund nu :-)

http://www.tripora.se

 
AK

AK

21 juni 2011 18:18

Vet ju inte riktigt hur du tränar och var ni är... Men om det är att koma vidare i klickerträning kan jag ju kanske ha en del ideer..
Kan kedjning vara en lösning på att komma framåt?
Börja göra flera små delmoment i rad innan belöning. Jobba med det parallellt med detaljträningen på delarna. Då blir det enklare att väva ihop ett helt lydnadsprogram när hunden är van att göra flera saker före belöningen. I början görenkelt, tex ett sitt och en ingång. Sen ökar du svårighet och antal delar. Jag älskar att kedja nonsenskedjor :D

http://bacillen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards