Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Wow vilken kväll :)

Av Anna - 22 juni 2011 12:24

Kvällen igår på klubben va den bästa träningen på väldigt väldigt länge.

Wow, vilken träning vi fick till Veto och jag.

Han jobbade koncentrerat med full fokus men oxå med en himla massa energi, fullt  kontrollerat ös alltså ;)

Körde fem korta pass med mycket lf, täta belöningar, ganska långa raksträckor, men oxå mycket vändningar och stegff.

Han jobbade så jäkla bra, höll position fint långa långa stunder. Visst blir han lite het och vild oxå och hamnar helt fel men med hans attityd och vilja så känns det som rena lyxproblem att få till.

Ingångar på kort håll har varit och är fortfarande nåt som jag får ståpäls och tår i ögat av, vilken grund vi fått till där !! Han liksom bara rinner in på helt rätt position =)

Provade lite apportplockningar oxå, dessa är jag mycket nöjd med, nu gäller det bara att få till fina hållanden oxå ;)


Sen blir han fortfarande helt tokig när hundar runtomkring leker med sina mattar/hussar, men det är ju inte undra på när han inte fått leka i princip nåt sen i början av mars, det gick oxå mycket bättre än förut att bryta honom och få honom koncentrerad på mej igen. Så vi är på helt rätt väg.


I helgen ska jag göra nåt för mej helt nytt, då har jag nämligen bokat privatintruktör, ska bli himla skoj, även om jag faktiskt är lite nervös, tänk er själva liksom, ett "riktigt proffs" ska titta på bara oss när vi tränar *gulp* ;)


 

  Tack Maria för både bra telesamtal och trevlig kväll på klubben, känns skönt att vi "redde ut" ett och annat ;)

 
 
peggy Mys & gaia

peggy Mys & gaia

22 juni 2011 13:08

Jätteroligt att allt gick så bra! Duktiga ni är! :-)

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva G

22 juni 2011 13:12

Låter som en fantastisk kväll, synd att jag missade!
Låter spännande med privatlektioner ! :)

 
Ingen bild

Inga-Maj

22 juni 2011 13:33

Härligt när det flyter på :) Ni kommer att bli kanon! Men det ser lite kallt ut där ni tränar :))

 
Ingen bild

Asta

22 juni 2011 15:00

Finns inget bättre än när man känner den härliga känslan att allt går bra:)Spännande med nya ideer av en pt:)

 
Ingen bild

Maria

22 juni 2011 15:55

Ja nu är ni på banan igen och det såg bra ut igår det jag såg. Nu peppar vi varandra och ger gärnet så kommer vi snart ut och tävlar. Med bra grundträning så kommer man långt,, sedan går det av bara farten när det väl lossnar med det andra.. Sedan kan det komma små problem på vägen men det får man lösa vart efter.. Ja och då är det inte fel att ha PT :D Lycka till med honom och rasen är han ju bekant med ;) Kram Maria

 
Sara

Sara

22 juni 2011 19:33

Låter som en riktig kanon kväll kul :) Spännande med privatlektion också hoppas den blir givande.

http://www.sarastassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards