Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Anna - 29 juni 2011 11:23

  Igår va jag på Valla Djurklinik med Veto igen, simning och återbesök hos veterinären stod på schemat.

Simningen gick bra, han fick simma 20 min och jobbade på fint men huggandet vill inte ge med sej riktigt, menmen så länge han "tränar" ordentligt  gör vi inte så mycket åt det.

Efter det pratade Pia och jag om fortsättningen nu i sommar, de har nämligen stängt på rehab hela juli så vi får jobba på hemma. Och jobba ska vi, fortsätter som nu med succesivt ökad belastning, nån promenad på dan kan utökas till att bli längre men då kan de vara idé att minska på nån annan så att dagens sammanlagda gångtid blir ungefär lika som idag.


Sen va det dags att träffa vet. Helene Backman, en riktig klipppa, det är hon som har haft hand om Veto från start.

Först fick vi gå/trava lite fram och tillbaka så hon kunde se hans rörelsemönster och där hade hon absolut inget att anmärka på. Sen palperade hon båda lederna och klämde igenom hela honom, fanns ingen svullnad, ömhet eller annat knas.

Hon testade oxå rörligheten i leden och det gillade han inte jättemycket, helst inte sträcka ut, men han sträcker på sej som vanligt hemma , gör "high five" utan problem och bugar djupt och snyggt, så att han inte vill att nån annan ska röra lederna åt honom tog hon inte så allvarligt på.

Jag fick en himla massa beröm för hans muskelstatus och fina kropp och hon tyckte jag gjort ett hästjobb med hans rehab och sa till Veto "Du ska va glad att du har den matten du har som gjort detta för dej många andra hundar hamnar i hundgård och så hoppas ägaren på att det ska gå över". Gu va jag blev varm i hjärtat av de orden.

Så nu ska Rimadylen tas bort (han har ätit den sen början på mars), funkar det bra nu denna veckan så kan han börja få vara lite lös korta stunder framåt helgen/början på nästa vecka.

MH som är anmält till på Tonedos lägret va bara att köra på tyckte hon.

Snabba rörelser, mycket hopp eller lek med andra hundar får förståss vänta ett tag än.

Sen tittade Helene på mej och sa "Jag brukar inte friskförklara såna här hundar förrän efter tre månader, men jag kan inte se nån anledning att jag ska behöva se på Veto igen så fin som han är redan nu, så du kan räkna honom som frisk nu"

Fatta vilken lycka det va att höra detta !!!!!


När jag kom ut till bilen brast det totalt, grät som ett barn av lycka och kunde inte köra hem på en bra stund   


Och här måste jag få ge ett jättefång med    till veterinär Helene Backman, Pia Bergquist Larsson  på rehab och all annan personal på Valla Djurklinik, ni har varit fantastiska och bättre omhändertagna än vad vi har blivit hos er kan man nog inte bli nån annanstans. STORT och innerligt TACK !!

(jag har ett par simgånger kvar som i tar sen i augusti)

 

Igår kväll va jag på klubben en snabbsväng, men hann med en massa kanonträning på den lilla stunden.

* LF med kanonfokus   

* Ett par läggande under gång som jag va jättenöjd med   

* Litet eget platsligg i närheten av de andra som tränade   

* Tandvisning, första gången ever   


Och just nu ligger Grabben på rygg på köksgolvet och jollrar med sin goa krokodil.

 



Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards