Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Anna - 4 juli 2011 23:00

I lördags hade vi  Lydnadstävling, jag var domarsekreterare :)

Vädret va minst sagt varierande, det började med tropisk hetta, övergick i blixtar, åska och regn för att sen avslutas helt magiskt fint.

Passade på att träna lite efter tävlingen

    


Sen efter det åkte Veto och jag ner till hundbadet, halt fantastiskt vackert var det där.

 


och Veto lekte säl =)  och simmade som tusan  


Igår va första gången som Veto fick vara lite lös, han va jätteduktig och galopperade bara lite lugnt och tokrusade inte som jag va rädd för, han va lös nån minut idag oxå, vi skyndar långsamt.

Igår satte jag oxå ut rutan i trågårn och det hade han inte glömt ;) bara första gången han nosade över alla koner och bandet, men sen gick han klockrent rakt in till targeten och stannade :) Startade bara precis utanför rutan och kommer förståss öka avståndet så småningom när jag törs låte honom ta-i som jag vet att han gör till marktarget.

  Nu ikväll har vi testat en helt ny grej, nämligen vittringsapportering. Plockade med mej en pinne ut på promenaden och la den i lite halvkort gräs, så det skulle vara tvunget att koppla på näsan för att hitta den, Och se det gjorde Vetograbben direkt.

La ut den fyra ggr på lite olika ställen och avstånd (max två meter bort) och han hittade och plockade klockrent alla gångerna, dutti kille :) Dock en hel del tugg, men det tar vi tag i senare.

Petade oxå lite i backa, läggande och ställande och lite fotgående. Han är så duktig och vill så gärna jobba.

Läggandet går bra men ställandet tycker jag är lite svårt, så idag gick jag tillbaka till start med först några frivilliga stå, och sen ett test med ett par under baklängesmarsch och det gick helt ok, så det är bara attjobba vidare.

Tro nu inte att vi tränar hela dagarna, för det gör vi absolut inte, men vi kör massor med micropass på två tre minuter, tror att det är absolut rätt väg att gå nu i omstarten.

Här ett foto på Me-and-my-boy =)

 

 

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards