Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

GRATTIS =)

Av Anna - 16 juli 2011 16:04

GRATTIS till världens bästa Blåbuse Pyton som fyllde 6 år i tisdags !!

                (har grymt dåligt samvete att jag glömde det på "rätt" dag men jag tror jag är förlåten)


  

En goare hemmakompis får man leta efter, älskar att mysa, sova tätttätt, gå på promenad och träna någon minut då och då.

Men bäst trivs han nog ändå ihop med äldsta dottern Lisa, liggande i hennes säng där de gör läxor eller kollar på Paradise Hotell ihop    

Fattar inte riktigt var dessa sex år tagit vägen, känns som igår  jag fick veta att en lite bluemerle kille va född och min om jag ville =)

OM jag ville   

Vi har hunnit med några kurser, ett par lydnadsstarter, MH, vallningskurs, CERT på utställning och att få titeln KORAD. En perfekt allround sällskapshund !!


*********************************


Nu till Veto, igår var jag och privattränade lite för Anders Svensson igen och det gick så jäkla bra (efter lite okoncentrerad start).

Veto jobbar fint och vi börjar få till teamkänslan riktigt bra i mellanåt ;) känns så härligt.

Fasen vad det ger mycket att vara ensam med en instruktör, man har ögon på sej hela tiden, kan fråga och få hjälp direkt och småfel rättas till på studs, vilken jädra lyx.

Igår koncentrerade vi oss på i princip bara fritt följ och lite test av olika belöningar under momentet och efter.

Mycket skratt och skojiga diskussioner blir det oxå =) och det gör ju inte trivselfaktorn lägre direkt, är det det som kallas positivt lärande ;) ?



 



 
 
Cissi

Cissi

17 juli 2011 19:41

STORT STORT GRATTIS till världens bästa Pyton <3

Så underbart bra med provatlektion - blev grymt sugen på att få till en sådan själv, vilken inspiration!

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Pia

17 juli 2011 20:55

Du är säkert förlåten:) Ja, man undrar vart åren tagit vägen!! Känns lika konstigt varje gång någon frågar hur gammal Dollar är o jag undrar alltid om jag verkligen sa rätt eller om jag räknat fel, jag har ju inte blivit så mycket äldre sen han kom:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards