Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Anna - 21 juli 2011 13:44

Yeeeeahhhh vilket ord jag fick till i rubriken =) love it !


Träningen i veckan har gått mestadels framåt och det känns ju förståss bra.

Vi jobbar och kämpar fortfarande mycket med ingångarna, som verkligen är kanonfina på kort håll och med lagom fart. Och SÅ skitfula på längre håll och lite fart, då blir det avstamp på matteknät innan rumpan slängs runt. Så där är det backabackabacka i träningen som gäller.


Greppet i apporteringen är oxå en liten stöttesten...........


Platsliggen börjar verkligen funka bättre och bättre, tror lille bckillen nu börjar fatta att han faktiskt "ska göra nåt" när jag säger ligg-stanna, han ligger helt still med fokus framåt, känns bra att jobba vidare på.


Läggande och ställande under gång känns oxå kanon, ska nu bara ställa upp filmkameran så jag kan titta att det ser lika bra ut som det känns ;)


Hoppa har vi bara testat ett fåtal ggr på klubben och det är absolut inga problem med själva hoppet, bara fina ingången sen som ska plockas på.


Ff/lf går bra framåt och där är det "bara" uthålligheten som ska på, vändningar, starter och halter går jättbra så länge orken till fokus finns. Varierar belöningen mellan godis och lek rätt mycket där nu och den variationen gillas mycket =)


Satte upp rutan igår och provade med både tass och nostarget till den, har ju testat båda förut oxå och valde då tass, men nu vet i tusan om jag inte går tillbaka till nos, han "fryser fast" mycket bättre med nosdutt.


Allt runtomkring med Veto går oxå helt och hållet framåt, han är lös lite på promenad varje dag, men vet jag att vi ska träna mycket lös på kvällen så tänker jag mej för så jag ökar upp väldigt sakta. Är kanske överdrivet rädd om honom, men det känns bra att ta det lite lugnt.


Den store blå Pyton får långa goa promenader varje dag med mej och oxå ofta med stora lillmatten, de har verkligen blivit ett radarpar de två. De ser så goa ut när de ligger nerbäddade i dotterns säng och käkar mellanmål och kollar på dator/tv =) Två riktiga tonåringar liksom ;)


  (Fotot från tidigt i våras )

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards