Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Anna - 5 augusti 2011 09:33

 

Va och tränade i Linköping i onsdags kväll.

Det kändes att kennellägret inte va jättelångt borta, för vi va nog lite sega i hjärnan både Veto och jag, mest jag iofs.


Men det blev iaf en kanonträning efter en något trevande start, jag fick många tips, många råd, kritik både + och - och en himla massa aha'n.

Inte helt lätt att byta hundtyp................. Veto kräver mycket mera "tänka-efter" av mej och myckemycke mindre signaler. Ett helt annat finlir än med Pyton med andra ord, men jag börjar känna att jag vet hur jag ska bära mej åt nu iaf, det gäller att ratta försiktigt.

Blev oxå medveten om hur bra det eg är att det går åt h***te på träningar ibland, för då får man analysera, åtgärda och göra om, och jädrans så nyttigt det är. VARFÖR är ett mycket bra ord i hundträning =)

Exvis så tror jag nu mej veta varför Veto gärna nafsar mej i låret vid vändningar i lf/ff, och förstås så är det något jag själv orsakat, men det hållar jag nu på att jobba bort. Gick kanon efter en stund då i onsdags efter granskande av två extra ögon ;)


Idag är det ännu så länge ganska bahaglig temperatur, så det kanske kan bli lite träning dagtid idag oxå, nåt som inte gått nu några dagar när det varit 27-28 grader långt in på kvällen. Veto orkar garanterat men inte hans matte ;)


På gården körs det hö !! (i aug !?) och byggs på ladugården, det går framåt sakta men säkert och roboten är beställd till runt nyår, I like !!


Och förresten, ingen hälta på en vecka =) (han går ju iofs fortf på Rimadyl, men det känns så bra, tänk kanske äntligen...............)


 

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards