Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Huj va dagarna går =)

Av Anna - 10 augusti 2011 09:58

Hoppla vad tiden rusar, måste bero på ens ålder ;)


I lördags kväll hade jag, Veto,kompisen Anna och hennes Sune en himla kul kväll på klubben, jag va inte färdig och kom iväg hemifrån förrän efter sju, så jag fixade med mej lite kvällsmat som vi kunde ha efter träningen. Det blev smörgåstårtebit :) Jammijammi =)

Träningen va bra om än lite okoncentrerad och lite "spökig", en hund syntes långt borta på parkeringen och den hade Veto jättesvårt att släppa fokus på.


Måndagkväll och kursstartsdags, Tävlingslydnadskurs för Anders Svensson i Linköping. Åtta ekipage anmälda, sju va där.

Började med en del "teori" och presentation av Anders, hans tänk och oss och våra erfarenheter och mål.

Det var ganska stor variation mellan oss sju, en del va redan i trean och några hade aldrig tävlat, trevliga människor och snälla hundar så det blir nog bra detta !!  Praktiskt va det lite avstämning av oss som ekipage, vår kontakt med hunden och vårt träningssätt. Gick helt ok för mej och Veto =)

Och så igår var det dags för nästa "kurs", eller eg Programträning.
Anders S och Heléne Lindström håller i detta. Det är upplagt som träningstävlingar med tävlingsledare och domare, man kör i klassen där man är själv, de momenten man vill ha eller delar av moment om man så vill och får betyg om man vill.

Man använder hjälper om man vill, belönar mitt i eller mellan momenten, eller hur man själv vill. Man får ett skrivet protokoll med träningstips och råd och det ges öppen kritik efter varje hund.

Vilken GULDkväll !!

Så lärorikt och skoj, och riktigt goa och härliga människor som va med. Vi va fem stycken, en körde elit, två stycken i trean och så två st i ettan.

Helt perfekt blandning.

Det här känner jag kommer att ge mej och Veto massor. Inser ju mer och mer för varje dag att jag vet mycket lite om hur min hund funkar ute i andra miljöer iom att han bara varit i bur och i strikta koppelpromenader så länge.

Lära sej hur man ska värma upp och peppa sin hund, både före men oxå mellan momenten och så få träna på att känna sej säker på en tävlingsplan, lära sej att ha en plan B färdig i huvet för att rädda hem poäng på en riktig tävling osv osv.

Jag är så nöjd med vår insats, en fladdrig, busig hund och en nervös matte-vilken kombo :) men vi höll ihop helt godkänt tycker jag själv =)

 
 
peggy Mys & gaia

peggy Mys & gaia

10 augusti 2011 12:54

Men så kul och inspirerande det låter! Det kommer ju bli kanon!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

10 augusti 2011 14:28

Hej! Jättetrevligt och ses igår om än lite kort då jag var tvungen att bege mig till arbetet. Missa ert program men fick en feeling att det finns massor av potential - KUL!!!

Krama om din fina Veto från mig och damer:)

http://www.starsweepers.se

 
Cissi

Cissi

11 augusti 2011 10:21

Åh vilken toppenkurs den där "programträning" verkar vara, så himla nyttigt och givande!
Ibland funderar jag på om man ska flytta dit där det finns ett större utbud av härliga hundkurser... men vi trivs så bra här så det är väl bara att åka om man vill gå någon annan stans :-)
Lycka till och ha det så skoj på era kurser!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards