Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Anna - 17 augusti 2011 09:30

Japp matten har varit duktig sen sist, ska dock bli ännu bättre.

Jag har skrivit liten plan i dagboken inför varje dag :) (bara några enstaka ord men iaf), måste bara bli lite bättre på att utvärdera varja kväll oxå, men jag lär mej :)

I söndags var det dags för kurs på Klubbarp.
Dagens "stora" övning var budföringsförberedelser.

Vi delades in i par ochbörjade med tandvisningsavstämning, vi jobbade med varje hund på dess egen nivå, för vår egen del handlade det om att ha rumpan kvar i marken trots att en skojig Charlie kom nära och tog matten i hand, inte lätt för en toksocial Veto men det gick bra efter tt par gångers övning. Jag tar iofs hellre nåt poängs avdrag för att vovve är för glad än tvärtom, men det är ju onödiga poäng att missa.

Sen fick vi kolla av hur bra våra hundar kan leka med annan förare, görnyttig övning inte bara för budföring utan oxå för lek och hantering på MH, MT osv.

Efter det började själva skickandet till mottagare.

Charlie's aussie Svansa är en mycket lekglad och trevligtjej som skötte sej alldeles utmärkt och Veto gillade Charlie och sprang gärna till henne och lekte :)

Efter fikar sen så hade vi vår indivuella stund med eget valt moment, jag bad Therese kolla på våra starter i lf/ff och jag fick en del pekpinnar och tips, kanonbra grejer som jag inte tänkt på själv och nu kan försöka komma tilrätta med.

Måndag kväll- Kurs för Anders i Linköping.

Precis innan jag skulle åka öppnade sej himlen, det blåste halvstorm och var tropiskt varmt. Inte så värst lätt att välja praktiska kläder till den väderleken ;)

Vi fick iaf uppehåll på kursen men det långa gräset va minst sagt dyblött, det kippade fint om tårna efter bara en liten stund, Veto älskade det och la sej gärna och rullade i blötan ;)

Kontaktövningar stod på schemat och för oss gick det väl sådär, Veto va alldeles för pigg för matten och va ganska okoncentrerad, men i slutet gick det faktiskt helt ok.

Fick oxå en koll på att "akutinkallningen" funkar och sånt är ju alltid värdefullt :)

Seni slutet la vi ett platsligg, jag gick tillbaka och belönade ofta, och det funkade bra, han låg hela tiden ut, helt ok konc på mej, även om det är mycket träning kvar till perfekt :)


Så jobbar vi vidare hemma och slipar smådetaljer, kuligt finlir med andra ord.





Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards