Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Höstväder =)

Av Anna - 20 augusti 2011 09:53

Nu har det minsann blivit höst ute, regnet strilar och vinden sliter i träden. Men det är inte utan att jag faktisk tycker det är lite mysigt. Mörkare kyligare kvällar är ganska gött :)


Igår på förmiddagen åkte Veto och jag till klubben en sväng, de daglediga gentlemännen brukar träna fredagar, suveränt med lite folk och fikasällskap ;) igår va oxå Andreas där och tränade med sin PimPim inför bevaknings SM som går andra helgen i september. Så det va en härlig blandning av folk och hundar.

Jag satte upp rutan till Veto och gjorde några skick från olika håll, han är duktig på att söka sej rakt in och skapligt till mitten, men sen är det svårt att bli still mer än någon sekund, men det går framåt för varje gång iaf =)

Det är en grabb som har fullt med kvicksilver i tassarna minsann   

Tränade oxå lite starter med full fokus, vändningar, platsligg och ställande.

Efter fikat öppnade sej himlen men vi körde på en stund till iaf, och det funkade i princip lika bra som innan, dutti Veto =)


På kvällen gick jag för första gången på länge promenad med både Veto och Pyton på samma gång. Pyton lös och Veto i kopppel, och det gick förvånansvärt bra, veto brukar dra som en galning och stressa iom att Pyton ligger före, men inte så myycket igår.

Det spöregnade hela promenaden och då märks hundarnas personligheter jättetydligt, Pyton går svängen för att han är nödig och för att jag går, Veto han travar på för att han är så himla positiv och nyfiken på allt och tycker att allt är så himla skoj.

När vi sen kom in vid halv tiotiden så gick Pyton direkt och gosade ner sej i sängen och Veto kom och bad om sysselsättning.

SÅ vi gjorde nåt vi inte gjort på alldeles för länge, tror jag stoppat undan det iom att vi äntligen fått börja träna lite mera på allvar efter så lång tid. Alltså, vi körde en köksträning ;)

Det blev starter, vändningar åt alla håll, stegförflytt.,och apportering (plocka upp, sitta fot och hålla, göra ingång och hålla, gå ut och hämta, baklängesmarsch och vanlig marsch och hålla)

Och jag va alldeles ståpälsig när vi höll på =) Vilken kille jag har !! 

Denna känslan vill jag behålla längelänge i maggropen och kunna plocka fram närhelst jag behöver den =) 

(Tack Heléne L för rövspark ;) )

 

 
 
Cissi

Cissi

22 augusti 2011 08:33

Om du säger "Vilken kille jag har" så säger jag "Wow vilken matte Veto har" <3
Positivism smittar vet du väl :-D

http://www.tripora.se

 
Heléne, Mick, Tiger & Tarzan

Heléne, Mick, Tiger & Tarzan

23 augusti 2011 10:20

Tack snälla för grattis och glada tillrop! Ska bli kul att träffa dig och din "bomb" i kväll! :-)

http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

25 augusti 2011 10:32

Nu tycker jag allt att det är dags för en liten uppdatering... nyfiken på dina intryck av veckans utmaningar;) Kram

P.s De där ögonblicken när allt funkar = Njut!!! Av ngn outgrundlig anledning är det lätt att ta de för givna;)

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards