Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Full fart :)

Av Anna - 1 september 2011 14:54

Ujuj vad dagarna forsar fram =) jag hinner inte mä'.


Dags för en liten träningsuppdatering kanske, Vetoträningen är visst det enda jag skriver om här numera ;)


I lördags åkte Veto och jag till Maria och Figo i Borensberg och tränade hos deras granne ;) ett jättefint Konferensccenter med stora gräsmattor - perfekta till hundträning :) Varmt som in i bängen va det, men lyxigt nog så låg halva gräsmattan i skuggan :)

Mest tränade vi alla fyra på att kunna träna på samma plan, grabbarna har ju lite att hålla reda på när vi är nära varandra, och jag tyckte att de fixade detta mycket bra !!

För Veto och mej blev det träning av lite starter, vändningar, läggande, inkallningar och apportering.

De flesta grejerna går stadigt framåt, svårast har vi dock att få till ingångarna vid inkalllning (slarviga med hopp) och greppet vid apporteringen (lite glappt)

Det ver verkligen en BRA träning, den härliga känslan som man får när man trivs ihop med den man tränar med, ingen prestige utan ärliga raka tips och råd, naturligtvis både lite minus och en massa plus.

Efter träningen promenixade vi till Göta Kanal, kanske 200 m bort, och Veto passade på att svalka sej i hettan.

   

Denna lilla gosingen bor i Marias trädgård :)

 

I måndags var det dags för kurs i Linköping.

Vi pratade om och tränade på inkallningar, nåt vi verkligen behöver. Vi diskuterade olika problem som kan uppkomma, tex fart, tvekan när man börjat med ställande och läggande osv.

Sen fick jag oxå kanonhjälp av Anders med mina vänstersvängar, insåg i fredags att jag inte vet hur jag gjort vä svängar alls förut, mao så har de nog bara blivit som de blivit....................

Men nu vet jag iaf hur jag ska gå och jag tränade hela måndagsnatten i sömnen, så nu vore väl fasen om de inte sitter ;)


I tisdags kväll åkte jag ut till The Club en sväng och fick där till bra kontaktträning och fin lf (inkl vä svängar ;)) med Veto.

Fick oxå hjälp av Patric som dirrigerade runt mej i svängar och vändningar utan hund, kanon med extra ögon, en del pet och bra tankar blev det =)


Igår på dan åkta Anna J, Johanna och jag till Motalaklubben en stund.

Där blev träningen sisådär, Veto va överpigg och ganska okoncentrerad, men efter en tankesväng i hjärnan så insåg jag att han inte hunnit få  sin vanliga långa fm promenad före träningen utan endast varit ute ett par korta svängar och då är det bevisligen för mycke "myror i brallan" för att kunna få till bra lydnadsträning.

Bra indata för mej där =) Det tar jag absolut lärdom av.

I slutet gick det dock helt ok, Johanna gav mej lite bra tankar oxå som jag tog med mej för test i hemmamiljö =)

På kvällen blev det lite köksträning, lite vändningar, fjärr och ingångar. Super !!








 
 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

1 september 2011 21:19

Visst e de viktigt med bra träningskamrater som vill en väl - Guld värt!!! Härligt att träningen ger mersmak & nya utvecklingsmöjligheter. Allt gott till er!

http://www.starsweepers.se

 
Ingen bild

Lena & BC-Ligan

1 september 2011 22:04

ja du Anna, innan lydnadsträning så behöver i allafall mina dogs var ordentligt rastade o gärna lite trötta...om de nu kan bli trötta :) Klart det blir mycket skrivande om Veto..."det hjärtat är fullt av talar munnen" vet du väl. kram

 
Cissi

Cissi

2 september 2011 13:48

Guld värt med bra träningskamrater - både ris och ros är ju det som behövs för att komma framåt :-)

Verkar vara en bra kurs med superinstruktörer du går - låter så givande!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards