Direktlänk till inlägg 19 september 2011

2 x uppåttjack =)

Av Anna - 19 september 2011 08:54

Två härliga upplevelser de senste dagarna :)


* Var ute och gick med Pyton och Veto i torsdags em. Testade då nåt jag inte kunnat/vågat/velat/haft möjlighet till förut.

Satte den ena på gärdet och tränade lite med den andra. Gick hur bra som helst. Svårast att sitt och titta på hade faktiskt Pyton, något som förvånade mej en del ;)

Men jag är djupt impad av att de faktiskt satt kvar lösa medan matte hade skoj med den andra. Trodde jag faktisk inte ;)

Nu tränade jag inte så länga pass, bara ett par minuter i taget denna första gången, men uj så skoj det va och hundarna verkade tycka det samma. 

Himla svårt och nyttigt för mej att ställa om sej så snabbt oxå för att anpassa mej till deras två personligheter. Första men absolut inte sista gången alltså :)


* Igår var jag med på kurs som åhörare:

Det va Lotta Linusson (ingår i lagledningen för Svenska Lydnadslandslaget) som va instruktör. En helt fantastiskt lärorik dag.

På förmiddagen gicks ekipagen igenom en och en med hjälp av Lotta och på eftermiddagen tränade de två och två och Lotta gick runt och hjälpte till.

Lotta va väldigt lyssnande, pedagogisk och hade en massa matnyttigt att komma med.

En massa bra råd, tips och idéer hade jag med mej hem, hjärnan kändes rätt så luddig;),  och en härlig gokänsla, det va ett jättegott gäng som va där och alla bjöd på sej själv, och släppte verkligen in oss som bara var med som lyssnare i sin träning. Tack alla !!!!!!



 
 
Cissi

Cissi

19 september 2011 09:53

Rolig läsning :-)
Kul att du kan träna båda på det där sätte - nyttig och kul för alla tre kan jag tänka mig!

Låter som en toppenkurs!
Att vara åhörare kan, om det blir så där att alla "släpper till" nästan vara mer givande än att vara med tillsammans med sin hund.

http://www.tripora.se

 
peggy Mys & gaia

peggy Mys & gaia

19 september 2011 12:08

Låter som en toppenhelg och att du fick massa bra input! Härligt Anna!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

19 september 2011 17:31

Kul med lite energi och inspirationshöjande saker i tillvaron. Duktiga killar!!! Att vara åhörare är många ggr mer givande än vara deltagare, kul att du fick med dig mkt "matnyttigt" hem:)

http://www.starsweepers.se

 
Johanna

Johanna

2 oktober 2011 08:02

Lotta har världens bästa öga, hon missar inget! Får du möjlighet så träna en gång för henne och kolla läget :)

http://www.jblom.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

7 oktober 2011 19:07

Nu Anna vore det trevligt med en uppdatering! En skön helg till dig & hundar:)

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards