Alla inlägg den 3 november 2011

Av Anna - 3 november 2011 09:36

                                                

I mars när Veto fick sin sjukdomsdiagnos fick jag tips av goa vännen Öivind (TACK :*) att ta kontakt med Lillemor Edström ( www.krollie.se ) och kolla om hon hade nån ledig helg under hösten för att komma ner hit och hålla en Lydnadshelg (hon hade en enda ledig på hela resten av året ;)).

Kände att jag va tvungen att ha nåt riktigt roligt att se fram emot långt där framme för att orka med.


Så nu i helgen som va var det dags :) och vilken helg det blev!!


Lördagsmorgonen började med lite presentation av Lillemor och oss och sen ville hon se oss en och en i ff/lf för att få en bild av oss som ekipage. Vi va en härlig blandning människor, från rena nybörjare till elit =)

Efter det användes äggklockan flitigt hela helgen.

Vi fick tio minuter var enskilt med Lillemor där vi själva bestämde vad vi ville ha hjälp med, när klockan ringde byttes det ekipage.

Vilket himla bra och rättvist upplägg, alla fick precis lika mycket tid.

På lördagen fick vi tre st pass var och på söndagen lika många.


Jag önskade mest hjälp med koncentrationen i fotgåendet, för det är ju där flest poäng finns att hämta genom alla klasser och det är ju det moment som innehåller flest detaljer och flest svårigheter. fick en massa bra tips och idéer, flera jag köpte rakt av och några jag har med mej i bakhuvet ;)

Sen fick jag oxå lite hjälp med att få till snygga svängar/vändningar, inkallningar (eg. ingångarna), tips på fortsättning med rutan och apporteringen.


En helt fantastisk helg som tog slut alldeles för fort och jag hoppas att jag får möjlighet att framöver träna för Lillemor och Kjell igen, de är fantastiskt positiva goa människor med väldigt stort kunnande och förmåga att lära ut ............... STOR kram och ett jättetack till er båda!!


 




Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards