Alla inlägg den 22 november 2011

Av Anna - 22 november 2011 20:50

Vilken fin och "snäll" november vi har, nästan vårvärme och mestadels uppehåll, kanon!! Det enda som är lite tråkigt är mörkret MEN om en månad vänder det och vi går mot ljusare kvällar igen *gött*


Veto mår bra, är glad OCH sjövild numera, så en vecka varade lugnet efter op. denna gången ;) 

Han är lite halt i början av våra "promenader", men går nästan helt rent i slutat av dom. Eller går och går förresten, han sveper liksom fram och har knappt tassarna i marken, inte helt lätt att hålla honom lugn ute, men det går i KORTKORT koppel.

Försöker att aktivera honom litegrann varje lullprommis, med tex sitta i utg.pos med mattefokus, stå framför mej, platssitt, hållande av apporten, och idag provade jag några sitt-stå skiften och gjorde då en mycket spännande upptäckt ;) ska bli jäkligt intressant att se om det fortsätter så eller om det är nåt som blir iom lite orörlig bog =) men hur eller hur så kommer jag att anpassa mej efter Veto ;)


I lördags fick Pyton vara stand-in hund på lydnadskursen som Veto och jag precis hann påbörja. Blåbusen skötte sej jättebra, även om det förstås märktes tydligt att han numera är jätteovan vid träningssituationen :) Han gjorde iaf ett kanon lf som han fick mycket beröm för *stolt matte*:) 

Så Pyton får följa med de ggr nu som Veto är konvalesent, vi får se vart det landar, kanske kan bli ett par colliestarter fram i vårdagarna =) i vilket fall har jag ju iaf en hund att gå på kurs med och som verkligen gillade att jobba med matten en liten stund iaf ;)


Igår kväll va jag på LBK och lyssnade på genomgång av nya lydnadsreglerna som börjar gälla 1 jan 2012, vi fick oxå lite info om nyheter i bedömningen av vissa moment, sånt är ju alltid bra att känna till som tävlande, man kan ju slippa en del oödiga poängavdrag på det viset ;).  En givande och trevlig kväll med  gamla och nya ansikten =)

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards