Alla inlägg den 4 december 2011

Av Anna - 4 december 2011 10:20

  Redan andra advent, full fart på dagarna alltså ;)

I fredags var Veto på återbesök hos vet. Helene.

Han fick VG :), han är jättefin i musklerna, i princip helt liksidig, och ingen konstig överansträngning nån annanstans på kroppen.

Men han är fortfrarande lite stel och halt på höger, därav inte MVG ;)

Men som Helene sa "jag va rätt så "extra elak" mot leden denna gången för att säkert komma ner till frisk vävnad" Så jag hoppas hältan minskar stadigt för var dag nu och faktum är att jag tycker den är bättre redan idag. Så nu ska vi "bara" köra på med rehab och sakta utökning av aktiviteter och så vet. besök igen nångång i februari.

Vi körde oxå en rehabstund efter vet. besöket. Och han skötte sej kanon, simmade 5+3+2 och hade nog gärna hållt på ett tag till om han fått ;)

Efter det fick han sitta och stå på vibrationsbädden. Han har haft svårt att koppla av på den (den står ju i rummet bredvid bassängen ;)) men nu tror jag att jag har hittat lösningen, nämligen skinkost på tub. Han kopplade faktiskt av och stod helt stilla. Så det kör vi på framöver, att det gick åt en halv tub är ju smällar man får ta. Finns ju firmor som inte gör annat än framställer ost på tub ju :)

Massagen och övningarna att göra hemma kör vi på med och ska oxå lägga till lite försiktig cavalettigång, och promenaderna ska sakta ökas upp till tio min, först en och sen så småningom flera.

Vi fick oxå klartecken att börja med egensim mellan rehabgångerna. Känns så jäkla skönt att han nu kan få vräka ur sej lite mera energi.


Pyton och jag tränar på  med småövningar i micropass. Och han gillar det så himla mycket, och han har varit ganska lätt att jobba upp följsamheten på.

Där kan man märka hur mycket av grundträningen som går relativt lätt att plocka fram även om det är flera år sen vi senast tränade på allvar.
En kväll körde vi lite ingångar och starter och det gick kanon, jag blev alldeles ståpälsig över hans vilja att göra rätt gång på gång på gång. Tror att jag börjar hitta rätt vad gäller belöningar och pepping för honom.


Veto får mycket stadgeträning i olika varianter, sitta framför, sitta i utg.pos., stå framför näsa mot nos, stå framför mej med rumpan mot mej, tandvisning, sitta med helt stilla apport i munnen även om mina händer närmar sej osv osv. Och allt detta är jättesvårt med "megamassor myror i brallan" men det går bättre och bättre.


Sitter oxå och gör upp en massa planer, både vad gäller träning  och tävling, i huvet och på papper nu när jag har tid *whaaaaat ;)* Så mycket kan jag avslöja att de ser väldigt annorlunda ut inför 2012 än vad de gjorde för 2011 ;) !!


  Puss på er och ha en härlig söndag :)



Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards