Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Nyårsafton :)

Av Anna - 31 december 2011 22:20

      Jahapp, årets sista dag/kväll är nu här.


Ute smäller det ordentligt mest hela tiden sen tidiga eftermiddan :(, blääää.

Fyrverkerirädda hästen Titti fick komma in väldigt tidigt idag, Fiasko är numera barmhärtigt åldersdöv (förut va han skiträdd för smälare/skott), Pyton är helt skottfast (trots att han är en collie av utställningsstam ;) ) och Veto är högst märkbart berörd tyvärr, just nu under kontroll i rum med fullt lyse och radio på högsta volym, men han gillade inte att gå ut och kissa och jag undrar hur det ska bli precis runt tolvslaget :( 


Detta jävla oskick med smällande hela dagarna gör mej så trött. Visst jag har förståelse för att kanske folk vill smälla lite raketer ,men  tänd då på bara en kort stund runt tolvslaget, så vi som inte gillar skiten kan planera utifrån det.


Brukar ju göra en årssammanfattning varje år i bloggen, men just detta år känns det som det kvittar faktiskt.

Inget har ju riktigt gått enligt plan, inga mål blev direkt uppnådda.


Året har gått från glädje -> sorg -> förtvivlan -> hopp -> glädje -> oro -> uppgivenhet -> hopp -> glädje  osv osv.

Tror aldrig någonsin jag gråtit så mycket förut i mitt liv som jag gjort detta år, både av uppgivenhet och av sorg men oxå många ggr av lycka, glädje och värme.


MEN det är ett år jag lärt mej mycket av, båda positivt och negativt, om fyrbenta och om tvåbenta.

OCH jag har fått en hel hög nya goa vänner =)


SÅ ikväll/inatt är det punkt som gäller och imorgon vaknar jag och börjar med stor bokstav.

Veto och jag börjar dessutom året med ett pass i Valla Djurkliniks rehabbassäng ;)


 

 
 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

31 december 2011 23:36

Har en känsla att 2012 kommer bli ett bra år ;-) Ibland kan det vara skönt "vända blad" & inte göra en sammanfattning av året utan bara ta med sig lärdomarna & det postiva. Vilken bra start för dig & Veto :-) Kram!

http://www.starsweepers.se

 
Cissi

Cissi

1 januari 2012 09:38

Håller helt med dig när det gäller smällandet....
Här nere är det väldigt lite smällande eftermiddag/kväll (även om jag upplever att det var lite mer i år) och sedan en ordentlig sväng under sådär 20 min vid midnatt - enorm skillnad mot i Haninge :-/ Så himla skönt!!

Ja du 2011 kan vi verkligen lägga till handlingarna som ett mindre lysande år. Hoppas verkligen ert 2012 blir helt annorlunda - önskar dig ett härligt, toppen 2012 <3

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards