Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Anna - 23 januari 2012 16:33

Har hittat ett för mej helt nytt sätt att träna på som jag gillar OCH som verkar passa Veto som hand i handsken.

Jag har nu kört "kampanjer" (minst ett pass/dag,gärna två) på grejer jag vill lära in med noggrannhet. Så hela förra veckan tränade vi i princip bara vittringsapporterting och frivilliga ingångar från alla håll.


 

Vittringen börjde jag (om) från noll (på nytt sätt) eftersom det jag provat förut inte funkat på Veto som apporterar ALLT han ser. När en pinne funnits gömd tex så används näsan, men synretning stängde av lukten på honom tydligen ;)

MEN nu med det här sättet så har det minsann börjat hända saker :), nu plockar han ut min pinne i en grupp av 15!! Tjoho!! 

Så nu fortsätter jag på detta viset sakta men säkert framåt med noggranhet och säkerhet som mål.


Ingångar från alla håll har vi tränat mycket förut i olika omgångar så det var en repetitonskampanj, med mycket bra resultat.

Fantastiskt att se vad mycket fina grunder som finns kvar i "fluehuvet"<3  trots nästan noll träning i tio veckor.

"Bara" att plocka fram, repetera, finslipa detaljer OCH träna upp koncentration och störningskänsligheten. För den är i princip lika med noll, det märktes tydligt igår när vi "tränade" lite ihop med Maria och Maria.

En som pratade och en som filmade på plan va verkligen jättespännande att titta på :)

Men lite bra fick vi till iaf, och de andra skötte sej med beröm godkänt.

Film finns men den är inte "tillfixad" så den kommer senare  =)


Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards