Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Kick off

Av Anna - 4 februari 2012 10:31

 Nu har kylan verkligen kommit, -15 i morse. Nu har det stigit till -13 och solen skiner från en knallblå himmel, Härligt!! 

Jag gillar ju vintern massor men sån här kyla är lite jobbig, man blir så himla trött, energin tar liksom slut i både huvud och kropp av att gå runt och försöka hålla värmen 24/7. Och att mycket fryser ute hos djuren är ganska påfrestande för humöret.

Igår morse kunde jag skrämma igång två av fem mjölkmaskiner till att börja med och då tar det en evinnerlig tid att mjölka. Man håller även andan litegrann när tex utgödslingen ska tryckas igång, den är hydraulisk och olja blir ju som bekant lite trög i minusgrader.


I söndags var det dags för gång 2 av Mentalträningskursen, vi gick igenom läxan vi hade gjort och pratade massor :), det är ett riktigt härligt deltagargäng och alla bjuder på sej själv och sina undringar/problem, vilket är en förutsättning för att alla ska trivas och få ut mesta möjliga av kursen.
Vi gick igenom "Tankestopp" och att öva på det är läxan till nästa gång. Det går kort ut på att bryta en negativ tanke. Lätt att tänka sej men betydligt svårare att göra.


Igår va Veto och jag på Kick-Off-timme ;) hos Heléne. Det kändes kanon och jag blev varm i hjärtat av att få positiv feedback att vi är på rätt väg och att jag har tänkt rätt vad gäller träningen so far.

Veto skötte sej exemplariskt och kunde fokusera på mej och uppgifterna mycket bra, faktiskt bättre än jag  trott att han skulle. Vi tittade mycket på stadgeövningar och jag fick massor tips, råd och idéer om hur jag går vidare härifrån. Lite ingångsfunderingar fick jag oxå hjälp att reda ut.

Jag fick även lite "pekpinnar" på mitt kroppsspråk :), jag är väldigt tacksam för det, det blir ju så mycket lättare för bckillen att göra rätt om matte sköter sin del av träningsavtalet :)


 

 
 
Cissi

Cissi

5 februari 2012 19:50

Kan tänka mig att det är jobbigt i ladugården i denna kyla. Man kan ju tycka det skulle räcka med minus 5 .....
Mycket intressant kurs det där, ändra negativa tankar är verkligen något som är svårt men nödvändigt. Tänk om man kunde det.....

Ja du vårt kroppsspråk är verkligen en källa till problem ;-)
Inte lätt för våra fyrbetan att fatta alla konstigheter vi har för oss.
Roligt att få feedback och pepping - lycka till!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards