Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Vinter eller vår........

Av Anna - 2 april 2012 12:05

 

.................ja det är den stora frågan just nu ;) Kortet ovanför är från dagens promenad, riktigt vårlikt, men ack så kallt i luften och helgen har varit riktigt blåsig och kylig, snö"storm" i lördags.


Ett par minuter innan kortet ovan togs så fick vi upp en liten harpalt ett par meter framför oss.

Blev då djupt impad av mina fyrbenta, Veto satte sej blixtsnabbt, gick sen upp på bakbenen för att se bättre men satte sej strax igen tungt på rumpan. Pyton skuttade efter ca 2m, stannade på mitt låga "appapp", vände på huvet, tittade mej i ögonen och kom sen farande och satte sej framför mej och väntade på godis :)

YES!! där satt den, all viltträning har gett resultat =)


I lördags va det lydnadstävling på klubben och jag va där och frös och tittade.

Passade oxå på att träna lite med Veto och det gick riktigt bra, fokuserade bra på min uppgift och då får jag blixtsnabbt gensvar av Veto, vi börjar få till längre och längre stunder av full koncentration, trots att överskottsenergin pyser ut lite här och där på grabben =) och han är hela tiden glad och överlycklig och försöker verkligen göra det jag vill. 

Lekte rätt mycket följa-matte, både framlänges och baklänges, varvade lugna-"snabba"(för oss) belöningar och det köper han rakt av, hade sen en shapingstund med öppen-stängd hand och det är fantastiskt kul att se hur "klickerklok" han är.



 
 
Cissi

Cissi

4 april 2012 08:31

Wow vilka duktiga killar du har, eller kanske ska säga; så himla bra du har tränat dom :-D
Tror verkligen på det där med 100 % eget fokus - fattar inte varför det ska vara så svårt ;-)
Ha en härlig onsdag!!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards