Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Nationaldag

Av Anna - 6 juni 2012 11:49

   


Jahaja, idag är det då Sveriges Nationaldag, en riktigt onödig helgdag om ni frågar mej ;) Känns ju inte som om någon firar den iaf, det enda folk firar är att vara jobbledig =)  Önskar vi va lite mera norska ;)

Dagen för mej kommmer alltså att rulla på som vanligt med jobb, men kvällen ska jag spendera med goda vänner =)


Igår slog det mej (igen ;) )hur olika mina hundar är och hur olika driv det är i dom. Vi va nere vid eljusspåret och gick/sprang/goggade 5km slingan. Jag har båda hundarna kopplade i Baggenbältet.

Veto han ligger på hela tiden i kopplets längd, spelar liksom ingen roll vad som händer, det finns inte ens att markera på alla träd.

Medan Pyton ligger på så länge allt går helt enligt plan men tex om kopplet skulla hamna fel (ex på "fel" sida om ett ben) så stannar han genast upp och "ber om hjälp", och dyker en intressant doft upp så blir det tvärstann.

Nedan iaf en liten film från gårdagen.

Uruselt filmat iofs, det funkar visst inte att fima och springa samtidigt, men den visar iaf lite på olikheterna på mina goa grabbar =)




 
 
Ingen bild

Asta

6 juni 2012 16:56

Jösses kvinna, så imponerad att du tar dej ut o joggar!!! Så himla bra! Önska jag hade den disiplinen. Hur fick du igång intresset?...Tror det bara handlar om att komma igång men jag har inte motivationen!

 
maria

maria

24 juni 2012 21:53

Hej
Länge sedan jag tittade in hos dig. Tiden bara går...
Här är det som vanligt, en massa kycklingar har kläckts under våren och nu kommer det mignonankor. Nyss tittade nr fem ut ur ägget och flera är på väg. Egentligen "behöver" jag bara en till så det får väl bli en annons vart efter. Hoppas allt är bra med dig även om hundträningen ligger nere ftf.
Att "bara vara" är en underskattad sysselsättning.
Ha det gott i sommar!
Kram

http://www.mariasbilder.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards